Facebook je uporabniške podatke delil tudi s kitajskimi podjetji
Težave, ki jih ima Facebook pri ravnanju z zasebnimi podatki uporabnikov postajajo čedalje številčnejše in težje. Časopis New York Times je razkril informacijo, da je Facebook v preteklosti podatke iz uporabniških profilov in aktivnosti uporabnikov delil z več kot 60 različnimi proizvajalci računalniške opreme, ne da bi uporabniki to vedeli, kaj šele dovolili. Med drugim tudi z Applom, ki ponavadi zatrjuje, da se trgovanja z uporabniškimi podatki ne gre.
Višek vsega pa je, vsaj z ameriškega zornega kota, da je Facebook potrdil delitev podatkov s tudi kitajskim podjetjem Huawei, ki so ga ameriške obveščevalne agencije v zadnjih mesecih označile za veliko varnostne tveganje. Poleg tega so podatke delili s podjetji Lenovo, OPPO in TCL.
Facebook očitke zavrača, češ da so pri deljenju podatkov upoštevali načela zasebnosti in da so zbrani podatki vselej ostali na uporabniških telefonih in se niso zbirali na strežnikih. Zbrani podatki naj bi bili potrebni za izboljšanje uporabniške izkušnje programa Facebook na mobilnih napravah. Pri tem ne navajajo podrobnosti početja, vsekakor pa se jim ni zdelo potrebno za to vprašati uporabnike.
V oči bode še en podatek – na Kitajskem je Facebook prepovedan, že od leta 2009. Toda podjetje si je na vse načine prizadevalo, da bi povečalo svoje poslovanje na Kitajskem in s kitajskimi podjetji, morda tudi prek raznih obvozov. V primeru afere Cambridge Analytica se je že izkazalo, da je bila zaskrbljenost javnosti upravičena, Facebook pa se je nato opravičeval in postavljal nove ukrepe za varovanje zasebnosti. Ali je tokrat drugače?