Facebook je uspešen. Zelo.
Po kar nekaj letih, ko je bilo videti, da je Facebook le družabno omrežje, katerega edini cilj je delati zastonj in v dobro uporabnikov, je sedaj jasno, da temu (seveda) ni tako. Podjetje je namreč ob objavi zadnjih finančnih rezultatov jasno pokazalo, da je doseglo svoj cilj – dokončno je postalo (zelo uspešno) podjetje za prodajo oglasov. Kot Google, ki v resnici tudi že dolgo ni več iskalnik.
Facebook je prijavil 2,9 milijarde dolarjev prihodkov, kar je 60% več kot lani, medtem ko se je dobiček v tem času kar podvojil. Še več, izračunamo lahko celo, da je vsak Facebookov uporabnik podjetju letos prinesel 2,24 dolarja. Smo poceni, kajne?
Vendar nas je veliko – podjetje ima kar 1,32 milijarde uporabnikov, ki Facebook uporabljajo vsaj enkrat na mesec, Američani pa na njem v povprečju visijo kar 40 minut na dan (!). Še najbolj pa je zanimivo, da kar tretjina uporabnikov (399 milijonov) Facebook uporablja samo in izključno prek mobilnih telefonov! Medtem ko je število uporabnikov Facebooka kot celote v enem letu naraslo za 14%, s(mo) se na mobilnih napravah namnožili za kar 31%!
Za podjetje, ki je pred dvema letoma vstopilo na borzo in so mu začetne slabe rezultate prodaje delnic »opravičevali« s tem, da nima strategije na mobilnih napravah, saj ni jasno, kako lahko tam kdorkoli zasluži z oglaševanjem, jim gre torej kar dobro. Očitno je bilo postopno ukinjanje zastonjskega pojavljanje podjetij v uporabnikovi novičarski sledi učinkovito. Facebook je podjetja uspešno prepričal, da je treba za enako izpostavljenost pač plačati, tako ali drugače, uporabniki pa podjetju nismo preveč zamerili, da nam objave »prijateljev« onesnažuje še z reklamnimi sporočili.