Objavljeno: 4.2.2019 10:00

Facebook praznuje 15 let

4. februarja 2004 je Mark Zuckebreg v študentskem domu na univerzi Harvard odprl portal TheFacebook.com, namenjen druženju s prijatelji in sklepanju novih poznanstev, spremljanju dogajanja in objavljanju informacij za povečanje lastne vidnosti. Še leta 2008 je bilo videti, da imajo drugi spletni servisi za digitalno druženje, kot je že zdavnaj preminuli MySpace, več možnosti in kapitala, toda Facebook je vse hitro prehitel in pustil v ozadju. Zuckerbeg je z druščino hitro gradil imperij in se širil. Na primer z nakupi komplementarnih storitev Instagram in Whatsapp, ki jih bodo prav v letošnjem letu združili v enotno storitev.

Facebook je v preteklih letih postal ena najbolj obiskanih spletnih storitev. Danes jo uporablja več kot 2,3 milijarde ljudi po celem svetu. Na vrhuncu je storitev uporabljalo dve tretjini prebivalcev ZDA, dnevno pa so pri prebiranju in pisanju novic v povprečju porabili več kot uro svojega časa. V zadnjem času na številnih razvitih trgih beležijo upad članstva, zanimivo, pogosto ravno med malajskimi generacijami.

Toda Facebook se je začel ubadati tudi z vse večjimi težavami. Najprej so kar nekaj časa iskali primeren poslovni model, s katerim bi lahko služili ob hkratnem zagotavljanju brezplačnih storitev za svoje članstvo. A pi iskanju prave kombinacije oglaševanja in trženja podatkov so kar nekajkrat prestopili mejo zakonsko in javno dovoljenega, kar se je najbolj odrazilo v lanskem škandalu partnerske družbe Cambridge Anaytica, ki je trgovala z osebnimi podatki brez vednosti uporabnikov.

Facebook je kljub temu na pravi poti in je v letu 2018 zabeležil 30% rast prihodkov in kar 61% rast dobička. Poleg samega družabnega omrežja razvijajo številne druge nove tehnologije, kot so navidezna resničnost, umetna inteligenca, vse s ciljem, da bi Facebook ostal še naprej stičišče za druženje in dogajanje.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji