Ford predlaga univerzalni jezik za samovozeče avtomobile
Kljub temu, da so pravila obnašanja v prometu jasno določena s prometnimi predpisi, je v praksi še vedno precej dogajanja odvisnega od neverbalne komunikacije, denimo med voznikom avtomobila in pešcem, oziroma kolesarjem. Pešec tipično pogleda voznika v vozilu, ta pa mu zelo pogosto s kimanjem ali roko da vedeti, da mu daje prednost. Takih napol podzavestnih signalizacij je več, kot si morda prestavljamo.
Toda kaj se zgodi, ko imamo opravka z avtomobilom, ki podpira samodejno vožnjo, morda celo takim, v katerem ljudi sploh ni? Na to vprašanje skuša odgovoriti Ford, ki je združil moči z raziskovalnim institutom Virginia Tech Transportation Institute.
Skupno sta tako opravila zanimiv eksperiment in študijo reakcije pešcev in kolesarjev, ko se ti srečajo z vozilom brez voznika. Resnici na ljubo je v eksperimentalnem vozilu bil človek, le da ga so raziskovalci domiselno »obleki v sedež«, torej v obleko, ki je povsem enaka obliki sedeža, zato daje vtis, da v vozilu ni nobenega.
Reakcije so seveda segale od presenečenja udeležencev prometa, celo strahu, do tega, da mimoidoči sploh niso opazili, da v vozilu domnevno ni voznika. Tisti, ki so to opazili, so seveda naleteli na pomanjkanje neverbalne komunikacije, zato so se zmedli in bili pri svoji aktivnosti bolj previdni.
Ford na podlagi študije meni, da bodo bodoča vozila s stopnjo avtonomnosti vsaj nivoja 4 (torej taka, ki tudi ob prisotnosti voznika večino časa vozijo sama) potrebovala nek sistem sporočanja informacij o svojih namerah drugim udeležencem prometa. Zaradi tega v memorandumu naslovljenem avtomobilski industriji in organizacijam, ki bdijo nad standardi, predlaga razvoj namenskega komunikacijskega sistema in »jezika«, ki bi ga lahko udeleženci razumeli enotno, kot to danes počnejo z interpretacijo neverbalnih komunikacij.
To področje danes ni v ničemer naslovljeno, zato obstaja možnost, da bi vsak proizvajalec uvedel svoj sistem, s tem pa povzročil zmedo in nejasnost pri tistih, ki jim je tak sistem signalizacije namenjen. Ford je resnici na ljubo pri tem nekoliko pristranski, saj ob pozivu predlaga kar svoj sistem sporočilnih luči LED, ki bi jih imela vozila vgrajena na vrhu vetrobranskega stekla. Z različnimi svetlobnimi vzorci bi nato vozila oznanjala svoje stanje in namere drugim udeležencem prometa.
Med naslovniki predloga so organizacije ISO (International Organization of Standardization) in SAE (Society of Automotive Engineers), saj bi bilo zaželeno, da postane tak sistem tudi standard. Toda do dokončnega predloga je najbrž še daleč.
EwujR1ARsog