Gartner: podjetja nepotrebno investirajo v drage internetne telefone
Pri analitski družbi Gartner ocenjujejo, da bodo podjetja po celem svetu v obdobju 2005-2010 po nepotrebne porabila več kot 20 milijard dolarjev za moderne internetne telefone, od katerih pa bodo v praksi uporabljali le malo funkcionalnosti. Ponudniki internetne telefonije namreč radi ponujajo internetne telefone, ki so s svojimi velikimi zasloni in številnimi menuji pravcati mali računalniki, vendar praksa kaže, da le malo uporabnikov dejansko uporablja vse napredne funkcije, ki jih nudijo. Večinoma se o prehodu iz klasičnih telefonskih aparatov omejijo na pregled neodgovorjenih klicev in funkcije za posredovanje klicev.
Po Gartnerju je precej bolj smotrno izbrati cenejše internetne telefone ali morda celo programske rešitve in jih tesno povezati z osebnimi računalniki. Prihranek v razliki cene med temi in najzmogljivejši telefoni je tolikšen, da si lahko podjetja zlahka omislijo programske strežnike, ki poenotijo vse tipe komunikacij, kot so telefonija, elektronska pošta, trenutno sporočanje in video konference, ob tem pa lahko vzpostavijo koncept prisotnosti, kjer programska oprema glede na prisotnost/odsotnost uporabnika oceni, kateri tip komunikacije je najbolj primeren v danem trenutku. Pri Gartnerju trdijo, da na ta način podjetja lahko dosežejo precej večjo produktivnost, kot pri implementaciji samostojnih telefonskih rešitev.
Gartner ocenjuje, da bodo podjetja v naslednjih desetih letih kupila okoli 150 milijonov internetnih telefonov, od tega samo v Evropi okoli 50 milijonov telefonov. V povprečju naj bi podjetja porabila okoli 150 dolarjev več za posamezen telefon, kot bi bilo potrebno ob tehtnem premisleku implementacije internetne telefonije. Pri Gartnerju celo trdijo, da bo nakup samostojnega telefona v bodoče nesmiseln, če bo uporabnik na delovnem mestu imel tudi računalnik.