Objavljeno: 16.9.2016 01:00

Gartner: prilagodite se ali umaknite

Ugledna analitska družba Gartner v svoji najnovejši raziskavi in analizi trga osebnih računalnikov PC naslavlja predvsem proizvajalce tovrstne opreme. Sporočilo in povzetek raziskave sta jasna: prilagodite se novim razmeram ali pa se umaknite iz trga osebnih računalnikov.

Raziskava na prikazuje le padec povpraševanja osebnih računalnikov PC, ki smo ga bili deležni v nizu zadnjih let, kar je že vsem jasno, temveč ponuja nekatere manj znane podatke in predvsem nasvete, kako od tu dalje. Gartner namreč vidi možnost svetlejše prihodnosti za tehnologijo PC, vendar ne nujno z obstoječimi izdelki in obstoječimi poslovnimi modeli.

V časih, ko povpraševanje za osebnimi računalniki pada, trend pa se bo nadaljeval tudi v naslednjih letih, je zanimiv podatek, da se je petim največjim proizvajalcem računalnikov tržni delež v zadnjih letih precej povečal, kar za 11%. Pet največjih danes nadzoruje 76% svetovnega trga osebnih računalnikov. Ker je trend padanja še naprej prisoten so pri Gartnerju prepričani, da se bo v prihodnjih letih zgodil še kar nekaj prevzemov in konsolidacij med različnimi proizvajalci.

Rast tržnega deleža pri velikih pa je v zadnjih letih šel predvsem na račun zmanjšanja marž in zaslužka, zato je zelo verjetno, da se bomo v naslednjih letih srečali z novimi oziroma drugačnimi izdelki in predvsem poslovnimi modeli. Kakšne so torej možne alternative?

Prva je nadaljevanje z enakimi izdelki in enakim poslovnim modelom. Ta najbolj konservativen model ima kratko življenjsko dobo in služi predvsem za kratkoročno pridobivanje tržnega deleža. Druga možnost je nadaljevanje z obstoječimi izdelki, a novim poslovnim modelom. Denimo z možnostjo ponujanja »PC kot storitev«, torej za nek manjši mesečni najem. Zdi se, da smo to že videli v nekaj (neuspelih) poizkusih, a pri Gartnerju menijo, da tu še nismo videli vsega. Zanimiv bo predvsem za tiste, ki združujejo druge storitve z osebnim računalnikom kot orodjem: na primer pri izobraževanju ali pri nudenju digitalnih vsebin.

Tretja možnost je uporaba novih izdelkov, a z obstoječim poslovnim modelom. Kot nov tip izdelkov Gartner navaja računalnike z novim nivojem storitev, ki bodo vključevali razpoznavo govora, dotik, morda celo razpoznavo čustvenega stanja uporabnikov. Sem sodijo tudi osebni računalniki za vertikalne niše. Toda kljub vsemu, je ta možnost še vedno konservativna, predvsem zaradi uporabe obstoječega poslovnega modela.

Četrta možnost je seveda najbolj drzna: novi izdelki in novi poslovni model hkrati. Sem sodijo prej omenjene nove tehnologije, ampak tudi novi prodajani kanali. V tej kategoriji bomo osebne računalnike videli kot eno od sestavin končnega izdelka, programske rešitve ali povsem nove naprave. Primer je naslednja generacija robotov z osebno rabo, ki bodo imeli v jedru računalnik PC. Za proizvajalce bodo pomemben kanal postali neodvisni proizvajalci programskih rešitev, ponudniki storitev v oblaku in mladi statupi, ki bodo PC uporabili v novih, privlačnih izdelkih. Novi poslovni modeli utegnejo tudi spremeniti porazdelitev tveganja, predvsem pa današnjo organizacijo proizvajalcev osebnih računalnikov.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji