Objavljeno: 5.6.2006

Gartnerjeva priporočila IT službam

Predstavniki analitske družbe Gartner so na tradicionalnem srečanju Syposium/ITxpo prikazali svoj pogled na prihodnost in vlogo služb IT v podjetjih. Gartner meni, da bo rast IT proračunov v prihodnje še naprej razmeroma majhna, reda 3% letno, kar pomeni, da bodo IT službe pod vedno večjimi pritiski pri svojem delovanju. Pri tem je pomembno poudariti, da zgolj zmanjševanje stroškov v okviru organizacij IT ne bo omogočalo pravih rešitev. Prej obratno - direktorji in vodje služb IT bodo morali ustvarjati dodano vrednost hitreje, kot bodo zmanjševali stroške. To bo zahtevalo agilnost v delovanju, ki bo hitrejša od napredka tehnologij.

Pomemben dejavnik k doseganju začrtanih ciljev bo avtomatizacija operativnih procesov v službah IT. Pri Gartnerju menijo, da je rok za vzpostavitev avtomatizacije delovanja na nivoju celotnih služb IT nekje do leta 2009. Poudarek bo na učinkovitem obvladovanju celotnega poslovnega okolja, ki vključuje heterogene sisteme in predvsem nadzor nad aplikacijami. Področje varnosti se bo iz faze strateškega načrtovanja v naslednjih treh letih premaknila v fazo korektivnega delovanja. V ospredju bodo predvsem postopki za upravljanje s tveganji.

Gartner podjetjem priporoča, da v naslednjih dveh letih vzpostavijo namenske kompetenčne centre za področje poslovne inteligence. V teh centrih naj bi delovali tako poslovni kot IT strokovnjaki, njihovo ekipno delo pa bo dalo podjetjem največ dodane vrednosti med domala vsemi področji. Predmet delovanja pa ne bo zgolj analiza samega poslovanja s strankami, temveč učinkovitost vseh poslovnih procesov v podjetjih. Viri podatkov, ki jih bo treba spremljati bodo torej na zelo različni in precej številčnejši, kot danes.

S tehnološke plati pri Gartnerju svetujejo osredotočanje na zmanjšanje kompleksnosti aplikacij. To še posebej velja za informacijske rešitve, ki so usmerjene proti kupcem, kjer bo treba upoštevati čedalje večjo povezanost internega IT okolja z viri in aplikacijami izven podjetja. Gartner meni, da je primerni standard platforma Web 2.0, ki omogoča enovit pristop ne glede na spodaj ležeče komponente. V okviru teh prizadevanj za zmanjševanje kompleksnosti pri Garnerju pozivajo, naj skušajo podjetja v dveh letih zmanjšati število aplikacij za vsaj 10%. S tem bodo predvsem pridobila znanje in metode, kako "upokojiti" stare programe v luči še večje konsolidacije, ki bo prišla na vrsto v naslednjih letih.

Posebej poudarjajo usmerjenost h kupcem. Tako kot se to odraža v celotnih podjetjih, se mora to začeti odražati tudi v oddelkih IT. To pomeni, da je treba zaposlene usmerjati predvsem v procese in IT rešitve, ki so usmerjene proti kupcem. Zaledne sisteme pa lahko podjetja prepustijo specializiranim zunanjim ponudnikom. Na tem področju morajo podjetja do leta 2009 pridobiti znanje in metode, kjer bodo lahko za isto opravilo najemali različne ponudnike, kar jim bo jamčilo cenovno učinkovitost in kakovost storitev. Metode nadzora pa mora razviti vsak podjetje samo v internih službah IT.

http://www.gartner.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji