Google plačuje Applu tretjino oglaševalskih prihodkov v Safariju
V postopku, ki na ameriškem sodišču trenutno poteka zoper Google, še vedno na dan curljajo zanimive podrobnosti, ki jih podjetje ni želelo razkrivati. Tako smo v ponedeljek izvedeli, da Apple po dogovoru z Googlom o privzetem iskalniku brskalniku Safari prejema kar 36 odstotkov oglaševalskih prihodkov, ki jih Google ustvari v Safariju. Tako zelo Googlu koristi sodelovanje z Applom, da je pristal tudi na tako visok delež.
Omenjene številke ne Google ne Apple nista želela razkriti, a jo je po pomoti razkril Googlov hišni ekonomist Kevin Murphy med pričanjem. Gre za enega največjih spodrsljajev prič v tem postopku, saj je razkril izjemno pomembno številko. Google je vztrajal, da je ta podatek poslovna skrivnost, ki bi bistveno ošibila njegovo konkurenčnost, če bi ga izvedeli konkurenti. Googlov odvetnik John Schmidtlein je ob tem spodrsljaju močno zavil z očmi, a škoda je storjena.
Kaj vse skupaj pomeni? Da je v Applovem brskalniku Safari privzeti iskalnik Googlov, ni naključje in niti poceni. Google plačuje visoke zneske, da tako ostane, saj s tem pridobi veliko prometa, ki se odraža v oglaševalskih prihodkih. Prav dogovor Google-Apple je eden ključnih aspektov procesa, v katerem pravosodno ministrstvo dokazuje, da ima Google nezakonit monopolni položaj na trgu iskanja. Tovrstna razkritja to še potrjujejo. Ministrstvo namreč trdi, da Google s plačili odriva konkurente.
Še vedno ne vemo, koliko točno prejme Apple, ker ne poznamo zaslužka, ki ga Google ustvari z oglasi v Safariju. V letu 2022 je bil celotni Googlov prihodek iz oglaševanja okrog 220 milijard dolarjev. Glede na Safarijev tržni delež, ki znaša okrog 20 odstotkov, gre za velike zneske, ki segajo v desetine milijard dolarjev – okrog 10-15 milijard dolarjev. Predhodne ocene so se gibale okrog 18 milijard dolarjev. Kakorkoli, zneski niso nizki.