Google pripravlja poenotenje politik za zasebnost
Google je objavil novo politiko glede upravljanja z osebnimi podatki, ki bo začela veljati z letošnjim marcem. Glavna novost je poenotenje dosedanjih različnih politik v eno samo centralno, ki bo veljala za vse spletne storitve in izdelke podjetja. Doslej je vsaka storitev namreč imela svojo politiko in način hranjenja podatkov o uporabnikih, čeprav je bilo na prvi videz zaradi skupnega uporabniškega profila in enotnega sistema prijavljanja videti, kot da je v ozadju že zdaj le en velik sistem.
Poleg tega, da je zdaj tudi opis politike združen v en sam pregleden dokument (doslej je bilo treba za natančen pregled prebrati dokumente za vsako storitev posebej - teh pa je menda kar 70!) ima novost tudi praktičen pomen. Google bo tako zdaj bolje vedel za početje uporabnika v različnih storitvah in jih bo temu primerno tudi prilagajal. Na osnovi pregledovanja posnetkov na Youtubeu bo denimo znal pripraviti bolj ciljane reklame, ki bodo prikazane denimo med prebiranjem pošte v Gmailu.
Tak pristop je seveda lahko dvorezen. Marsikomu se lahko zdi tako povezovanje podatkov o uporabniku sporno, še posebej, ker Google po novem ne bo ponujal drugačne možnosti. Edina možnost za uporabnika bo, da izbriše uporabniški račun, kar pa bo zdaj lažje opraviti in je že predpriprava na ukrepe EU, ki zahtevajo, da ponudniki uporabnikom na zahtevo omogočijo enostaven in popoln izbris podatkov o početju posameznika.
Poudariti velja, da beleženje podatkov o uporabni deluje le tedaj, ko je uporabnik prijavljen v storitev. Veliko storitev ob tem nudi uporabo brez prijave, denimo spletni iskalnik in iskalnik v storitvi Youtube. Ti bodo v prihodnje bolj strogo spoštovali določila zasebnosti in ne bodo pritajeno (na primer s piškotki ali na kak drug način) beležili početje posameznika.