Google razkriva Chrome OS
Google je na posebnem dogodku prvič spregovoril o podrobnostih prihajajočega operacijskega sistema Chrome OS, ki bo zaradi svoje preprostosti zagotovo spremenil dojemanje, kaj je pravzaprav operacijski sistem. Končna različica operacijskega sistema je še vedno vsaj še leto dni daleč, zato pa so pri Googlu objavili kodo, ki ji pravijo Chromium OS Project, v okviru tega pa bodo razvijalci dobili vpogled v trenutno kodo, trenutne eksperimentalne grafične vmesnike in nekaj prvih arhitekturnih značilnosti operacijskega sistema. Morda še najbolj pomembno je dejstvo, da bo projekt Chromium OS odslej potekal po odprtokodnih pravilih, s čimer si Google obeta, da bo še pred objavo prve različice operacijskega sistema pridobil dovolj partnerjev, neodvisnih razvijalcev in najbrž tudi dodatnih združljivih spletnih storitev.
Če bi nekoliko poenostavili je Google OS pravzaprav spletni brskalnik Chrome, ki deluje na prilagojenem jedru Linuxa. Uporabniki bodo na njemu skoraj izključno poganjali le spletne storitve in spletne aplikacije, lokalna koda pa bodo pretežno zgolj gonilniki za strojno opremo. Chrome OS bo podpiral samo pomnilniške enote SSD, pretežno kot predpomnilnik za hitrejše izvajanje kode in morda delno začasno "odklopljeno" delovanje. Vsi uporabniški podatki bodo hranjeni v internetnem oblaku. Kljub tej veliki spremembi pa bo Crhome OS znal uporabljati lokalna sredstva, kot so denimo ključi USB, video kamere in tiskalniki. Zaradi take zasnove bo namenjen predvsem za enostavnejše računalnike, kot so netbooki in namizni ekvivalenti - nettopi. Ponujal bo zelo hiter, skoraj trenutni začetni zagon (trenutni prototip se zažene v sedmih sekundah), vsakič pa se bo samodejno posodabljal z novo kodo iz oblaka. Obljubljajo tudi zelo preprost postopek ponastavitve sistema iz oblaka v primeru okvare ali napak v kodi.
Google načrtuje, da bo znal spletni brskalnik Chrome OSs pridom uporabljati lokalna sredstva, kot je grafični pospeševalnik ter procesorji z več jedri, kjer se procesne niti izvajajo vzporedno. Posledica tega je ta, da Google napoveduje procesno zmogljivost, kjer bo mogoče na takem operacijskem sistemu poganjati tudi ekvivalente sodobnih 3D iger, brez potrebe, da bi kodo shranjevali lokalno. Prav tako bo znal operacijski sistem predvajati vse večpredstavne vsebine, vključno s tistimi v visoki ločljivosti. Prav zaradi vseh teh značilnosti je razvidno, da Google z novim operacijskim sistemom cilja predvsem na potrošnike in domačo rabo, saj nova platforma vsaj za zdaj nima lastnosti, ki jih zahtevajo od računalnikov podjetja. Zlasti zato, ker bodo uporabniki morali skoraj v celoti pretrgati navezavo na aplikacije, ki jih uporabljajo danes na obstoječih operacijskih sistemih. Toda ne smemo pozabiti, da je to le prvi korak v razvoju, pa še pri temu se utegne zgoditi, da bo v letu do objave še marsikaj spremenjeno in dopolnjeno.
http://www.chromium.org/chromium-os/building-chromium-os/getting-the-chromium-os-source-code