Google vnaša svežino v elektronsko pošto in trenutna sporočila
Elektronska pošta in trenutna sporočila sta razmeroma stari tehnologiji, ki izgubljata pomen na račun družabnih omrežij ter drugih komunikacijskih poti. Toda Google meni, da lahko z novostmi tudi na teh področjih naredimo korak naprej.
Google je nedavno objavil razvojni predogled nove funkcionalnosti v spletnem poštnem odjemalcu Gmail, ki prinaša podporo za tehnologijo AMP (Accelerated Mobile Pages) in AMP stories v elektronsko pošto. Tehnologija AMP je bila razvita prvenstveno kot sredstvo za pospešitev prikaza spletnih vsebin na mobilnih napravah, vendar jo vse bolj uporabljajo tudi za prikaz interaktivnih vsebin, tam kjer tega doslej ni bilo.
Gmail Developer Preview tehnologije AMP for Email omogoča dinamično osveževanje vsebin v tako pripravljenih elektronskih sporočilih. Za svežo vsebino uporabniku ni treba odpreti ločenega okna. Prav tako so lahko v takem sporočilu interaktivne vsebine (video, slike), pa tudi obrazci in potrojevanje vsebin. Uporabnik bo lahko denimo potrdil sestanek ali opravil spremembe povabila neposredno iz Gmaila, brez uporabe zunanjih programov.
Za zdaj gre šele za razvojni projekt, ki pa že dobiva podporo širše skupnosti. Pinterest, Booking.com in Doodle so med tistimi bolj znanimi, ki so že napovedali, da bodo AMP for Email uporabili v svojih rešitvah.
Druga novost iz družbe Google se tiče trenutnih sporočil. Ena najbolj zanimivih novosti, ki prinaša Googlov še sveži program za trenutno sporočanje Allo, so pametni odgovori (smart replies). V ozadju je tehnologija umetne inteligence, ki uporabniku svetuje in predlaga najbolj primeren odgovor na prejeto sporočilo/obvestilo. Denimo kratko sporočilo, da uporabnik prihaja na sestanek, če je ta v zamudi.
Google se je odločil, da bo pametne odgovore ponudil tudi v drugih programih za trenutno sporočanje: v načrtu so podpora za Facebook Messenger, WhatsApp, Skype, celo Twitter. Ta hip je v načrtu zgolj podpora za te sisteme v okolju Android, kasnejše širitve na druge platforme so še v snovanju.
Tudi v tem primeru gre za razvojni projekt, ki je še razmeroma daleč od končnega izdelka. Vodi ga Googlov raziskovalni oddelek Area 120, kjer se sicer vse ne udejanji v končnih izdelkih, toda velikokrat so prav tu nastale najbolj izvire in koristne nove zamisli.