Hekerji počasi obupujejo nad lomljenjem iger
Še vsak program in vsako igro z vsako zaščito pred kopiranjem so hekerji zlomili, a se utegne to spremeniti, priznavajo. Filmi in glasba so brezupen primer, kjer se nobena zaščita ni prav dolgo obdržala, precej drugače pa kaže igram. Kitajski hekerji s foruma 3DM, ki so si ustvarili ime z razbitjem nekaterih uspešnic, svarijo, da bi se obdobje brezplačnih iger moglo končati že čez dve leti.
Narašča namreč čas, ki preteče od izdaje igre do njenega razbitja (crack). To je posledica čedalje bolj dodelanih načinov zaščite. Najbolj v nebo vpijoča primera sta FIFA 16 in Just Cause 3, ki sta izšla v začetku septembra oziroma decembra, pa še vedno nista zlomljena. Uporabljata namreč tehnologijo Denuvo, ki jo razvija istoimensko avstrijsko podjetje in očitno res dobro drži, pa še sproti jo posodabljajo. Denuvo je v resnici sekundarna zaščita, ki varuje primarni DRM.
Zaščita v Just Cause 3 naj bi bila tako dodelana, da so hekerji v skupini 3DM vmes že obupali, pa so potem nadaljevali. Trenutno verjamejo, da jo bodo slej ko prej zlomili, a če bo šlo s tem tempo dalje, bomo že čez dve leti dobivali nezlomljive igre, svarijo.
Filmi in glasba pa po drugi strani veselo uhajajo na internet, kar smo videli ob nominacijah za letošnje oskarje, ko si lahko praktično vse filme že snamemo. Razlika je seveda konceptualna – medije z nespremenljivo vsebino (filmi, glasba) je bistveno laže zlomiti kot programsko opremo oziroma igre.