Huaweiev šef za CNN – »tudi brez Googla bomo največji, vendar to zahteva čas«
Huaweiev ustanovitelj in direktor (CEO) Ren Zhengfei je v intervjuju za CNN ponovno samozavestno zatrdil, da bodo brez težav preživeli ameriške sankcije in postali največji proizvajalec telefonov na svetu. Še več, ameriško administracijo je opozoril, da naj razmisli o tem, kaj je v resnici dobro za ameriška podjetja.
Huawei, ki je še vedno na spisku podjetij, ki ne smejo poslovati z ameriškimi podjetji, če ta ne dobijo eksplicitnega dovoljenja ameriške vlade, je minuli mesec sporočil, da so mu prihodki v prvih devetih mesecih v primerjavi z lanskim letom zrasli za 24%. Glede na to, da podjetju prodaja na mednarodnih tržiščih pada, je ključ rasti seveda v domačem, kitajskem tržišču. Tam Huawei zavzema že 41% tržni delež, drugi na lestvici, blagovna znamka Vivo, zavzema le 19%.
G. Zhengfei je na vprašanje, ali bo podjetje kljub sankcijam doseglo svoj cilj biti največji proizvajalec telefonov na svetu (mimogrede, Huawei je že nekaj časa največji proizvajalec opreme za mobilne operaterje), odgovoril da »misli, da to ne bo problem, vendar to zahteva čas«. Priznal je, da so ZDA trenutno v veliki prednosti pri razvoju in inovacijah in da bo tako »še desetletja«, vendar meni, da ameriška vlada s tovrstnimi sankcijami vzpodbuja razvoj konkurence. »Če Huawei ne bo mogel poslovati z ameriškimi podjetji, se bo moral zateči v alternative. Če bodo te dozorele, bo prehod nazaj na ameriško tehnologijo malo verjeten«, je še dejal. Podjetje meni, da bo z vlaganjem v razvijalce dovolj ojačalo svojo trgovino z aplikacijami, kjer je zaenkrat le 45.000 aplikacij, medtem ko jih ima Googlova 2,8 milijonov. Seveda v Huaweievih ni najbolj priljubljenih, kot so Facebook, Instagram, in Snapchat, seveda pa manjkajo tudi vse Googlove (Gmail, Google Photos, Google Maps,…).
Ren Zhenfrei je povedal, da so »že zamudili eno mednarodno predstavitev vrhunskega telefona« (najnovejša serija Mate 30 Pro je na voljo le na kitajskem, saj brez trgovine Play in Googlovih aplikacij izven Kitajske uporabniki z njo nimajo kaj početi), vendar bodo pri naslednjih (pomladi 2020 in kasneje) uporabili »plan B«.
Da bi jim tak preboj na mednarodno tržišče tako hitro uspel, je malo verjetno. Spomnimo se, da razvoj alternativnega ekosistema ni uspel celo Microsoftu in to kljub temu, da je takrat v ta namen kupil največjega proizvajalca telefonov – Nokio.
Bolj je verjetno, da bo Huawei na kitajskem tržišču postal še večji igralec, kot je že. Kar pa nas Evropejce v resnici ne zanima. Nenazadnje je na kitajskem kar veliko zelo velikih igralcev, pa pri nas sploh ne vemo zanje. Omenimo denimo proizvajalca električnih avtomobilov BYD, družabnega (in plačilnega) omrežja Wechat, omrežje Weibo in celo Alibabo.