IBM stavi na "računalništvo na zahtevo"
Sam Palmisano, prvi mož in po novem tudi predsednik družbe IBM meni, da je prihodnost računalništva v sistemih, ki so dosegljivi prek omrežja, po potrebi in na zahtevo (computing on demand). IBM s tem začenja novo razvojno investicijo, težko zajetnih 10 milijard dolarjev, s katero naj bi družba ostala vodilni ponudnik na področju zmogljivih sistemov za procesiranje podatkov.
IBM bo v ta namen ustanovil novo delovno skupino On-Demand Group, ki bo razvijala tehnologije in rešitve za izpolnitev zastavljenih ciljev. Prvi korak je ustanovitev štirih centrov On-Demand Design Centers, kjer bodo lahko stranke in partnerji preizkušali nove tehnologije in koncepte pred dejansko uporabo v produkcijskih sistemih.
Glavna značilnost nove iniciative je izdelava računalniških sistemov in storitev, ki bodo omogočale bolj učinkovit izkoristek in hitrejšo implementacijo strojne in programske opreme namenjene računalniškemu procesiranju. Namesto, da bi stranke kupovale vnaprej dimenzionirane sisteme, bodo storitve in sredstva za dosego cilja kupovali po potrebi, tedaj ko bo za to nastala potreba.
IBM skuša s tem doseči več ciljev. Za stranke bodo take rešitve zagotovo finančno bolj učinkovite ali pa vsaj bolj opravičljive, saj ne bo treba kupovati zmogljivosti >>na rezervo<<. Poleg tega bodo storitve, dosegljive prek omrežij omogočale večjo stopnjo zaščite in varnost tudi pred največjimi nevarnostmi, kot so naravne katastrofe. V ta namen bodo pri IBMu še pospešili razvoj tehnologij, ki omogočajo samodiagnostiko in samodejno zdravljenje računalniških sistemov z minimalno ali celo brez intervencije ljudi.
10 milijard dolarjev se sliši velik vložek, vendar pri IBMu menijo, da je naložba varna in jim omogoča večjo konkurenčno prednost, kot danes. Čeprav podrobnosti novega načrta še niso znane, mnogi menijo, da je IBM na pladenj postavil zamisli, ki smo jih že slišali pred mnogimi leti. Res pa je, da so bile nekatere zamisli (recimo time sharing) pred časom zasnovane na drugih temeljih in v časih, ko tehnologija ni bila še dovolj zrela.
Najtrši korak, ki ga bo moral IBM pri tem narediti je spremeniti miselnost kupcev, saj gre pri računalništvu na zahtevo tudi za povsem drugačen koncept računalništva. Kupci, ki so vajeni kupovati računalniške zmogljivosti in razvijati rešitve znotraj lastnega podjetja se bodo soočili s povsem obratno alternativo, kjer bo večina rešitev in storitev najetih pri ponudnikih storitev. Pri IBM-u se tega dobro zavedajo in zato nameravajo vse skupaj podpreti tudi z veliko marketinško akcijo.