Objavljeno: 6.6.2001

IBMova tehnologija obljublja štirikratno povečavo diskov

IBM je pričel s proizvodnjo nove tehnologije za prevleko podatkovnih nosilcev v diskih, ki obljublja bistveno povečanje zmogljivost hranjenja podatkov v primerjavi s tem, kar se uporablja danes pri magnetnih diskih. Novost, ki ji pri IBM-u pravijo >>čarobni prah<< (pixie dust) naj bi kar štirikrat povečala gostoto zapisa podatkov, s čimer naj bi dosegli skupno gostoto okoli 100 Gb na kvadratni palec površine. V praksi to pomeni, da lahko v tem obdobju pričakujemo 3,5 palčne diske velikosti okoli 400 GB, na miniaturne diske za ročne računalnike (MicroDrive) pa naj bi lahko shranili kar 6 GB podatkov, kar je približno dovolj prostora za okoli osem celovečernih filmov.

S tehnološkega zornega kota so inženirji na antiferomagnetno sklopljenem nosilcu uspeli narediti tri atome debel sloj kovine, podobne platini, ki se nahaja med dvema magnetnima slojema na površini diska. Zaradi atomske velikosti so kovino zato poimenovali >>čarobni prah<<. Po mnenju znanstvenikov so raziskovalci z novo tehnologijo uspeli preseči mejo imenovano >>superparamagnetni učinek<<, za katero so menili, da omejuje gostoto magnetnih nosilcev med 20 in 40 Gb na kvadratni palec. Nad to mejo naj bi kovinski delci postali premajhni, da bi lahko zadržali magnetno usmerjenost v daljšem življenjskem roku. Zaradi tega učinka so analitiki v preteklosti napovedovali postopen prehod na optične pomnilniške nosilce, novi dosežek pa naj bi še okrepil položaj magnetnih diskov.

IBM bo pričel uporabljati novo tehnologijo sprva v novi generaciji diskov Travelstar namenjenih prenosnim računalnikom (dosegli naj bi velikosti do 200 GB), kasneje pa tudi diskom za osebne računalnike in večje sisteme. Raziskovalci tudi menijo, da bi lahko nova tehnologija spodbudila razvoj manjših in energijsko varčnejših diskov, primernih za mobilne naprave.

http://www.ibm.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji