Objavljeno: 12.3.2011

Igre lahko nadomestijo telovadbo

Najnovejše igralne konzole, ki premorejo krmilne sisteme s katerimi zahtevajo od igralca gibanje (Nintendo Wii, Sony PlayStation Move, Microsoft Kinect), imajo lahko na posameznika večji učinek kot telovadba v fitnessu in naravi. Tako vsaj trdi poročilo raziskovalcev iz ameriških univerz v Utahu in Massachusettsu, ki so primerjali učinek telovadbe v telovadnici z gibanjem potrebnim pri igranju najnovejše kategorije tako imenovanih telovadnih iger.

Preizkus so opravili na vzorcu 39 srednješolcev, ki so opravili 10-minutne vadbe s 5-minutnimi odmori med njimi. Na eni strani je test predvideval hojo na vadbeni napravi s hitrostjo okoli 5 kilometrov na uro, na drugi strani pa so primerjali 6 različnih iger. Rezultati so presenetljivi, saj je bil metabolični učinek pri igranju večine iger višji od hoje. Pri hoji so tako dosegli indeks 4,9, med tem ko so pri igrah zabeležili naslednje rezultate: Wii Boxing -4,2, Dance Dance Revolution- 5,4, Cyber Goalie Wars - 5,9, LightSpace Bug Invasion - 6,4, Xavix J-Mat - 7,0 in Sportwall kar 7,1.

Ob tem so analizirali tudi zadovoljstvo različnih otrok, kjer je bilo pri igranju iger precej bolj izraženo pri tistih, ki imajo večji telesni maščobni indeks. V večini primerov igranje tovrstnih iger ustreza ocenjenim nivojem potrebnega dnevnega gibanja, ki bi ga morali imeti otroci za normalen razvoj. Raziskovalci sicer poudarjajo, da telovadne igre najbrž ne bodo razrešile težave povezane s prekomerno težo in nadomestile gibanja v naravi, vendar lahko predstavljajo pomemben korak naprej k bolj zdravemu življenju. Dosedanji test pa je le prvi korak v dolgotrajnejšem preizkusu, kjer nameravajo meriti učinke po več tednih in celo mesecih uporabe tovrstne vadbe.

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2011-03/jaaj-uoi030411.php

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji