Intervju: »6000 zaposlenih in 41.000 študentov Univerze v Ljubljani smo na delo od doma preklopili čez noč!«
V pogovoru z Maticem Nartnikom iz Univerzitetne službe za informatiko smo izvedeli, da je bilo programsko orodje za delo na oddaljenih računalnikih rešilna bilka v času popolnega zaprtja spomladi 2020. Ker pred epidemijo niso imeli orodja, ki bi jim omogočalo učinkovito in preprosto delo na daljavo, so se odločili za uveljavljeno programsko opremo ISL Online.
Univerza v Ljubljani pod svojo streho združuje 23 fakultet in tri umetniške akademije, kjer je zaposlenih več kot 6000 visokošolskih učiteljev, raziskovalcev, asistentov, strokovnih in administrativnih sodelavcev, novo znanje pa v okviru njenih študijskih programov nabira skoraj 41.000 študentov. V trenutku, ko je bila razglašena epidemija in se je zgodil prvi »lockdown«, je morala velika večina zaposlenih preklopiti na delo na daljavo v izjemno kratkem času, praktično čez noč. Tehnična izvedba takšnega premika je naloga informatike. Takoj na začetku se je pokazala izrazita potreba po zanesljivi in varni programski opremi za dostop do namizij oddaljenih računalnikov za nudenje podpore na daljavo. Nujna je oprema, ki tehniku omogoča, da z računalnikom upravlja na daljavo z vsemi pravicami, ki jih ima pri fizičnem stiku z napravo.
Če vas prav razumem, pred prvo razglasitvijo epidemije, marca 2020, na Univerzi niste uporabljali orodja, kot je ISL Online?
Res je, pred tem je imela vsaka fakulteta svoj sistem in svoja IT orodja. Ko je prišlo do zaprtja in smo morali čez noč vse opraviti na daljavo, se je takoj izkazalo, da na takšen način ne bomo mogli nuditi učinkovite podpore vsem zaposlenim. Nujno smo potrebovali profesionalno enotno orodje za podporo na daljavo in oddaljen dostop. Testirali smo več orodij in izbrali slovenski izdelek ISL Online.
Ali profesionalna programska oprema za dostop na daljavo res naredi razliko, ko morajo zaposleni dlje časa delati od doma?
Absolutno, ISL Online je bil ključnega pomena za nas. Brez tega bi težko pravočasno in uspešno reševali tehnične težave v času karantene, ko smo morali fizični stik omejiti na minimum.
Kaj so po vaše najbolj pomembne prednosti dobre programske opreme za podporo na daljavo?
Največja prednost in pridobitev je zadovoljstvo vseh zaposlenih na Univerzi in njihova hvaležnost, da smo našli način za hitrejše reševanje tehničnih težav. Predvsem so pohvalili enostavno uporabo in zanesljivost orodja. Naša IT služba pa si je z uvedbo ISL Online bistveno olajšala izvajanje podpore.
Običajno nudite podporo 50 uporabnikom na dan. Kakšen je njihov odziv?
Odziv je zelo pozitiven, tako s strani zaposlenih kot s strani tehnikov. Pomembno je, da je vzpostavljanje povezave zelo preprosto za obe strani, tudi za tiste uporabnike, ki tehnično niso podkovani.
Kako pa ste se izbrali najboljšega ponudnika za oddaljen dostop?
Z vidika uporabnosti smo iskali opremo, ki nam bo zagotovila stabilno delo in bo enostavna za uporabo. Za nas je bilo zelo pomembno, da se lahko na oddaljeni računalnik hitro in enostavno povežemo kot administrator in uporabljamo vse funkcije, do katerih ima dostop administrator računalnika; ponovni zagon računalnik, nameščanje nove programske opreme, pošiljanje posebnih ukazov, na primer Ctrl+Alt+Del in tako naprej. Vse to odlično deluje pri ISL Online.
Z administracijskega in finančnega vidika smo želeli ponudnika, ki je ponujal učinkovit licenčni model.
Bi organizacijam, kot je vaša, priporočili orodje ISL Online?
Ja, vsekakor. ISL Online bo ostalo ključno orodje naše službe za informatiko tudi, ko se izredno stanje zaključi in se življenje in delo vrneta nazaj v pisarne.
Z Maticem Nartnikom sem se pogovarjala Barbara Viškovič iz podjetja XLAB. Zahvaljujem se mu, da je z nami delil uporabniško izkušnjo Univerze v Ljubljani.
Kaj je programska oprema ISL Online?
ISL Online je programsko orodje, ki nam omogoča preprost dostop do oddaljenega računalnika ali mobilne naprave brez kakršnih nastavitev ali konfiguracij. Gre za to, da se z računalnika na eni lokaciji, na primer doma, preko interneta povežemo z računalnikom na drugi lokaciji, recimo, v službi. V tem primeru od doma upravljamo službeni računalnik, kot bi bili v pisarni s fizičnim dostopom do opreme. Največkrat tovrstne programe uporabljajo tehnične službe, ki nudijo strankam podporo na daljavo.
ISL Online je plod razvoja slovenskega podjetja XLAB, ki ISL Online razvija od leta 2003 in sodi med pionirje na globalnem trgu rešitev za oddaljeni dostop in podporo na daljavo. ISL Online uporabljajo IT strokovnjaki po vsem svetu, še posebej je program uveljavljen na Japonskem in v Evropi, ki letno ustvarijo več milijonov podpornih sej z oddaljenimi napravami. Brezplačni preizkus na www.islonline.com.
XLAB krepi ekipo, ki razvija ISL Online, in zaposluje nove sodelavce
Število uporabnikov ISL Online po celem svetu se nenehno povečuje, zato te vabimo, da se pridružiš mladi in ambiciozni mednarodni ekipi. Skupaj bomo našim uporabnikom lahko zagotovili najboljšo uporabniško izkušnjo in moderno programsko opremo. Piši nam na jobs@xlab.si