ITIL V3
Angleška gospodarska zbornica Office of Government Commerce (OGC) je po treh letih priprave objavila tretjo generacijo knjižnice priporočil ITIL (IT Infrastructure Library). ITIL V3 je precej posodobljena zbirka najboljših praks za celoten življenjski cikel IT storitev, ki sega od strategije, do umika storitev iz produkcijskega okolja. Nova generacija priporočil je ustvarjena s ciljem, da bi dala precej bolj konkretna navodila, kako učinkovito upravljati IT. Med tem, ko je bila dosedanja različica ITIL V2 usmerjena v to, kaj morajo upravitelji IT sistemov početi, tretja generacija podaja zlasti priporočila, kako to opraviti.
V ta namen so avtorji dosedanje gradivo precej posodobili in ga strnili iz dosedanjih desetih knjig v zgolj pet naslovov. Ti so strategija storitev (service strategy), načrtovanje storitev (service design), prenos storitev v izvedbo (service transition), operativna izvedba (service operation) in izboljšave storitev (continual service improvement). Na ta način so avtorji podali precej bolj urejen in poslovno utemeljen pogled na izvajanje IT storitev, kar naj bi zlasti koristilo za bolj učinkovito usklajevanje poslovnih in informacijskih storitev. Cilj je seveda zagotoviti dodano vrednost za poslovanje podjetja, kateremu so namenjene storitve IT.
ITIL V3 je precej bolj praktičen komplet priporočil za vse udeležence IT procesov, umeščen v sedanje stanje tehnološki dosežkov in znanja upravljanje IT storitev. Med drugim pa ITIL v novi generaciji priznava in vključuje obstoj drugih standardov in priporočil, kot so Six Sigma, Cobit in drugi, v večini primerov komplementarni sistemi.
ITIL je nastal v osemdesetih letih prejšnjega stoletja kot projekt angleške vlade, da bi dokumentirali najboljše prakse izvajanja IT storitev v državnih ustanovah. Kmalu so priporočila prevzeli tudi v gospodarstvu in drugih segmentih upravljanje IT storitev. Leta 2000 je bila predstavljena druga generacija priporočil, leta 2004 pa so avtorji začeli pripravljati trenutno tretjo generacijo. V teh letih je ITIL postal mednarodni standard za upravljanje IT storitev, ki ga poznamo kot ISO/IEC 20000.