Iz teorije v prakso: praktične rešitve umetne inteligence v svetu HR
Umetna inteligenca (UI), tako klasična kot generativna (genUI), hitro spreminja načine, kako ljudje sodelujejo s tehnologijo, zlasti na področju kadrovske službe. Razvoj tehnologij UI omogoča večjo učinkovitost in optimizacijo poslovnih procesov. Razumevanje teh tehnologij pa postaja ključno za njihovo učinkovito uporabo.
Vodilna podjetja na področju avtomatizacije in optimizacije kadrovskih procesov imajo UI v svojih rešitvah že bolj ali manj vključeno, hiter vzpon pa je dobila predvsem v zadnjem času. To se lepo vidi v najnovejših raziskavah, kot je AI at Work, ki jo je junija 2024 opravil BCG. Ta je med drugim pokazala, da kar 58 odstotkov zaposlenih pravi, da zaradi uporabe UI na delovnem mestu na teden prihranijo več kot pet ur. Z novimi orodji so tako učinkovitejši, njihovo delo pa je večinoma kakovostnejše.
Kako UI rešuje pogoste izzive na kadrovskem področju?
1. Pridobivanje talentov in zaposlovanje
Pridobivanje talentov je ključnega pomena za rast in dodano vrednost organizacij. Trenutni postopki zaposlovanja novih kadrov so pogosto dolgotrajni in subjektivni. UI je tako lahko v pomoč pri:
• organizaciji intervjujev. Z uporabo digitalnih asistentov lahko kandidati sami upravljajo postopek intervjuja (npr. razporejanje in odpoved termina ter prejemanje opomnikov). Kadrovikom pa pomaga tako, da jim pošilja opomnike za prihajajoče intervjuje, podrobnosti o kandidatih ter jim pripravlja vprašanja za intervjuje.
• iskanju najboljših kandidatov. UI lahko prepozna kandidate, ki se najbolje ujemajo z zahtevami delovnega mesta glede na njihove veščine in izkušnje. Tako odločevalcem pomaga pri sprejemanju odločitev s primerjanjem kandidatov, z ustvarjanjem individualiziranih ponudb in napovedovanjem vedenja kandidatov.
• priporočanju delovnih mest. UI lahko priporoča odprta delovna mesta kandidatom na podlagi njihovih veščin in preteklih iskanj.
• napovedovanju uspešnosti kandidatov. UI lahko napoveduje verjetnost, da kandidat sprejme ponudbo, oceni rezultate njegove uspešnosti in predvidi, kako dolgo bo ostal na položaju.
2. Onboarding
Z uporabo UI se lahko:
• posamezne procese uvajanja avtomatizira, kot je izpolnjevanje obrazcev.
• omogoči učenje po meri, določi obvezna usposabljanja za skladnost ter spremlja napredek.
• nastavijo digitalni asistenti, ki so zaposlenemu na voljo 24 ur na dan. Digitalni asistenti vodijo nove zaposlene skozi vse korake vključevanja in predlagajo naslednje korake.
• skrajša čas do polne produktivnosti. UI lahko priporoča izobraževalne vsebine na podlagi podobnih vlog v podjetju.
3. Upravljanje talentov
Zadrževanje zaposlenih je pogosto stalen izziv. UI organizacijam pomaga uskladiti cilje posameznikov s poslovnimi cilji in spodbuja njihovo učenje ter osebno ter poslovno napredovanje.
• Razvoj kariere: zaposleni od organizacij pričakujejo priložnost za rast in učenje. Ob pomoči UI se jim lahko ponudi personaliziran razvoj kariere, tako da se ta samodejno prilagaja in priporoča aktivnosti (npr. zapolnjevanje vrzeli v znanju) glede na poslovne potrebe in cilje zaposlenih.
4. Načrtovanje nasledstva
Rešitve za načrtovanje nasledstva pomagajo prepoznati in razvijati prihodnje voditelje v organizaciji. UI pomaga pri identifikaciji tveganja odhoda zaposlenih in iskanju najsposobnejših naslednikov na podlagi analiz vedenja zaposlenih. UI prav tako lahko pregleduje ocene talentov in ponudi programe za razvoj vodstvenih sposobnosti.
5. Nagrajevanje
Učinkovito upravljanje plačil zagotavlja pravično in konkurenčno nagrajevanje zaposlenih. UI omogoča:
• vpoglede v trg, kjer analizira podatke o plačah na trgu in zagotavlja strateški pogled na to, kako bi morale biti vloge ovrednotene.
• integracijo s sistemi za upravljanje uspešnosti za pravično nagrajevanje.
6. Učenje in razvoj
Nenehno izobraževanje in razvoj sta bistvena za rast zaposlenih in uspeh organizacije. UI pomaga pri:
• osebnem učenju, tako da zbira informacije o učnih navadah in veščinah zaposlenih ter priporoča ustrezne tečaje.
• medsebojnem učenju, tako da omogoča zaposlenim iz različnih oddelkov skupinsko učenje ter tako izboljšuje timsko delo.
• optimizaciji administracije učenja, kjer olajša delo administratorjev s prilagajanjem učnih načrtov in z zbiranjem podatkov o zavzetosti učencev. Omogoča samodejno izdajo certifikatov, ki jih lahko zaposleni prenese na svoj profil/računalnik.
Umetna inteligenca postaja nepogrešljiv del kadrovskih procesov. Ob pomoči naprednih tehnologij, ne avtomatizira le rutinskih nalog, ampak prinaša tudi strateške vpoglede, ki organizacijam omogočajo boljše poslovne odločitve. Kljub temu je pomembno, da organizacije razumejo potencial UI in jo uvajajo premišljeno, saj bo le tako mogoče v celoti izkoristiti njene prednosti in ostati konkurenčen na trgu. V svetu, kjer se tehnologija hitro razvija, je prilagodljivost ključ do uspeha, UI pa je tista, ob pomoči katere je to mogoče doseči.