Oglasno sporočilo
Objavljeno: 4.11.2024

Iz teorije v prakso: praktične rešitve umetne inteligence v svetu HR

Umetna inteligenca (UI), tako klasična kot generativna (genUI), hitro spreminja načine, kako ljudje sodelujejo s tehnologijo, zlasti na področju kadrovske službe. Razvoj tehnologij UI omogoča večjo učinkovitost in optimizacijo poslovnih procesov. Razumevanje teh tehnologij pa postaja ključno za njihovo učinkovito uporabo.

Vodilna podjetja na področju avtoma­tizacije in optimizacije kadrovskih procesov imajo UI v svojih rešitvah že bolj ali manj vključeno, hiter vzpon pa je dobi­la predvsem v zadnjem času. To se lepo vidi v najnovejših raziskavah, kot je AI at Work, ki jo je junija 2024 opravil BCG. Ta je med drugim pokazala, da kar 58 odstotkov zaposlenih pra­vi, da zaradi uporabe UI na delovnem mestu na teden prihranijo več kot pet ur. Z novimi orodji so tako učinkovitejši, njihovo delo pa je večinoma kakovostnejše.

Kako UI rešuje pogoste izzive na kadrovskem področju?

1. Pridobivanje talentov in zaposlovanje

Pridobivanje talentov je ključnega pomena za rast in dodano vrednost organizacij. Trenu­tni postopki zaposlovanja novih kadrov so po­gosto dolgotrajni in subjektivni. UI je tako lah­ko v pomoč pri:

• organizaciji intervjujev. Z uporabo digi­talnih asistentov lahko kandidati sami upra­vljajo postopek intervjuja (npr. razporejanje in odpoved termina ter prejemanje opo­mnikov). Kadrovikom pa pomaga tako, da jim pošilja opomnike za prihajajoče inter­vjuje, podrobnosti o kandidatih ter jim pri­pravlja vprašanja za intervjuje.

• iskanju najboljših kandidatov. UI lahko prepozna kandidate, ki se najbolje ujema­jo z zahtevami delovnega mesta glede na njihove veščine in izkušnje. Tako odloče­valcem pomaga pri sprejemanju odločitev s primerjanjem kandidatov, z ustvarjanjem individualiziranih ponudb in napovedova­njem vedenja kandidatov.

• priporočanju delovnih mest. UI lahko pri­poroča odprta delovna mesta kandidatom na podlagi njihovih veščin in preteklih iskanj.

• napovedovanju uspešnosti kandidatov. UI lahko napoveduje verjetnost, da kandi­dat sprejme ponudbo, oceni rezultate nje­gove uspešnosti in predvidi, kako dolgo bo ostal na položaju.

2. Onboarding

Z uporabo UI se lahko:

posamezne procese uvajanja avtomatizira, kot je izpolnjevanje obrazcev.

omogoči učenje po meri, določi obvezna usposabljanja za skladnost ter spremlja na­predek.

nastavijo digitalni asistenti, ki so zaposlene­mu na voljo 24 ur na dan. Digitalni asistenti vodijo nove zaposlene skozi vse korake vklju­čevanja in predlagajo naslednje korake.

skrajša čas do polne produktivnosti. UI lahko priporoča izobraževalne vsebine na podlagi podobnih vlog v podjetju.

3. Upravljanje talentov

Zadrževanje zaposlenih je pogosto stalen izziv. UI organizacijam pomaga uskladiti cilje posameznikov s poslovnimi cilji in spodbu­ja njihovo učenje ter osebno ter poslovno na­predovanje.

• Razvoj kariere: zaposleni od organiza­cij pričakujejo priložnost za rast in učenje. Ob pomoči UI se jim lahko ponudi perso­naliziran razvoj kariere, tako da se ta sa­modejno prilagaja in priporoča aktivnosti (npr. zapolnjevanje vrzeli v znanju) glede na poslovne potrebe in cilje zaposlenih.

4. Načrtovanje nasledstva

Rešitve za načrtovanje nasledstva pomaga­jo prepoznati in razvijati prihodnje voditelje v organizaciji. UI pomaga pri identifikaciji tve­ganja odhoda zaposlenih in iskanju najspo­sobnejših naslednikov na podlagi analiz vede­nja zaposlenih. UI prav tako lahko pregleduje ocene talentov in ponudi programe za razvoj vodstvenih sposobnosti.

5. Nagrajevanje

Učinkovito upravljanje plačil zagotavlja pra­vično in konkurenčno nagrajevanje zaposle­nih. UI omogoča:

• vpoglede v trg, kjer analizira podatke o plačah na trgu in zagotavlja strateški po­gled na to, kako bi morale biti vloge ovre­dnotene.

integracijo s sistemi za upravljanje uspe­šnosti za pravično nagrajevanje.

6. Učenje in razvoj

Nenehno izobraževanje in razvoj sta bistve­na za rast zaposlenih in uspeh organizacije. UI pomaga pri:

• osebnem učenju, tako da zbira informacije o učnih navadah in veščinah zaposlenih ter priporoča ustrezne tečaje.

• medsebojnem učenju, tako da omogoča zaposlenim iz različnih oddelkov skupinsko učenje ter tako izboljšuje timsko delo.

• optimizaciji administracije učenja, kjer olajša delo administratorjev s prilagajanjem učnih načrtov in z zbiranjem podatkov o za­vzetosti učencev. Omogoča samodejno iz­dajo certifikatov, ki jih lahko zaposleni pre­nese na svoj profil/računalnik.

Umetna inteligenca postaja nepogrešljiv del kadrovskih procesov. Ob pomoči napre­dnih tehnologij, ne avtomatizira le rutinskih nalog, ampak prinaša tudi strateške vpoglede, ki organizacijam omogočajo boljše poslovne odločitve. Kljub temu je pomembno, da or­ganizacije razumejo potencial UI in jo uvajajo premišljeno, saj bo le tako mogoče v celoti iz­koristiti njene prednosti in ostati konkurenčen na trgu. V svetu, kjer se tehnologija hitro razvi­ja, je prilagodljivost ključ do uspeha, UI pa je tista, ob pomoči katere je to mogoče doseči.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji