Kaj menijo starši o rabi tehnologij v šolah?
Računalniki in programi so danes že skoraj nepogrešljiv pripomoček v učnem procesu, ne glede na razredno stopnjo ali tip šole. Toda starši imajo pri njihovi uporabi relativno malo vpliva, zato je toliko bolj zanimivo slišati njihovo mnenje o primernosti rabe tehnologije, tako v okviru šolskega, kot izvenšolskega okolja.
Microsoft je pred začetkom novega šolskega leta v ZDA izvedel anketo med starši otrok in mladine mlajše od 18 let. Rezultati, čeprav spodbudni za uporabo tehnologije v večini kazalnikov, kažejo tudi na veliko razdvojenost med pričakovanimi učinki na kratek in dolgi rok.
V oči najbolj bode naslednji podatek: 27% staršev meni, da bo uporaba tehnologije ustvarila več delovnih mest. A hkrati je 37% staršev mnenja, da bo tehnologija privedla do zmanjšanja števila mest. Dolgoročno so v povprečju torej pesimistični, da bo tehnologija pomagala otrokom, ko bodo ti nared za samostojno pot v življenju.
Drugi kazalniki so bolj naklonjeni rabi tehnologij, čeprav tudi tu ne gre brez presenečenj. 63% staršev je zaskrbljenih nad otroško uporabo tehnologije v domačem okolju, čeprav imajo pri tem levji delež odgovornosti in možnost ukrepanja. Zanimivo, da jih je 38% zaskrbljeni tudi nad uporabo tehnologije v šolah, kar je sorazmerno velik odstotek in kaže na veliko mero nezaupanja v ta vidik šolskega procesa.
Toda že pri naslednjem vprašanju se starši vrnejo h kimanju: 86% staršev meni, da uporaba tehnologij v glavnem koristi izobrazbi njihovih otrok. Tu je kot kaže že pozabljeno, katere strahove so imeli pri prejšnji vprašanjih. Še več, kar 50% staršev meni, da je kodiranje (programiranje) koristno znanje za njihove otroke. V primerjavi s tem, le 28% vprašanih meni, da je za otroke koristno znanje tujega jezika in le 14% meni, da koristi ročno ("pisano") pisanje.
Vsi po vrsti se strinjajo, da bi država morala narediti več (67% vprašanih) za digitalno usposobitev njihovih otrok. Tri četrtine pa jih meni, da bi velika podjetja, kot je Microsoft, morala narediti več za zmanjšanje razlik v kakovosti poučevanja v ameriških šolah. Ali je pri nas kaj drugače?