Kako finančni sektor najlažje ukroti tveganja uhajanja podatkov
Zaščita podatkov je od nekdaj ena največjih prednostnih nalog v finančnem sektorju. Rešitve DLP Safetica zmanjšujejo tveganja kršitev varnosti občutljivih podatkov, poenostavljajo poročanje v primeru kršitev ter vzgajajo zaposlene v podatkovno odgovorne sodelavce.
Pomislite, da ima zaposleni v finančnem sektorju že samo ko pride v službo dostop do skoraj 11 milijonov datotek, v velikih organizacijah pa še mnogo več. Uporaba novih tehnologij in obdelav podatkov, na katerih temelji digitalna transformacija finančnih storitev odpira prostor za številne nove grožnje. Finančne ustanove vse težje preprečujejo kršitve podatkov in po informacijah Varonisa potrebujejo v povprečju kar 233 dni, da jih sploh zaznajo.
Podatki lahko iz organizacije uhajajo na najrazličnejše načina: prek elektronske pošte, komunikacijskih platform, podatkovnih zbirk, IT-sistemov, prenosnih naprav ter različnih nosilcev podatkov. Finančna podjetja lahko pri tem izgubijo osebne podatke, podatke o plačilih, poslovne skrivnosti ter strateške in računovodske načrte. Trg se lahko na to hitro odzove s padcem vrednosti delnic, zmanjšanjem zaupanja pri komitentih, partnerjih in zaposlenih ter izgubo ugled blagovne znamke. Poleg tega se lahko kakršna koli kršitev varnosti osebnih in drugih občutljivih podatkov lahko šteje za kršitev zakonodaje in predpisov, kot so GDPR, ZVOP-2 in panožni PCI DSS, kar ima za posledico visoke globe.
Upravljanje s tveganji in zakonodaja od finančnih ustanov zahtevata povečanje nadzora nad uporabo občutljivih podatkov in hitro odzivanje na incidente.
Podatkov je iz dneva v dan več
V finančnih ustanovah je ogromno občutljivih podatkov. To so pravzaprav vse informacije, povezane s finančnimi računi in transakcijami, med njimi podatki o računih strank, o imetnikih debetnih in kreditnih kartic, podaki o samih karticah in v karticah, zgodovini nakupov, o kreditih in bonitetni oceni, o pooblastilih; tu so še različni osebnih podatki iz zasebnega življenja komitentov. Poleg tega finančne ustanove uporabljajo še vrsto drugih organizacijskih podatkov, kot so poslovne strategije in načrti, informacije o produktih in razvoju, o prevzemih ter osebni podatki zaposlenih in pogodbenikov.
Ste vedeli, da je za kar 56 odstotkov kršitev podatkov kriva malomarnost zaposlenih, pri čemer se je število incidentov zaradi notranjih groženj v zadnjih dveh letih povečalo za 44 odstotkov?
Kako najhitreje zaščitite svoje podatke pred uhajanjem
Safetica je med vodilnimi rešitvami za preprečevanje uhajanja podatkov na svetu, hkrati pa prihaja iz EU! Namesto vas samodejno spremlja in preprečuje uporabo občutljivih podatkov na osnovi vaših notranjih politik in zakonskih zahtev. Gre za osrednjo informacijsko rešitev, ki vam odkrije, kje vse so shranjeni občutljivi podatki, kako jih zaposleni obdelujejo in kako se ti podatki delijo z notranjimi in zunanjimi deležniki.
Kako to sploh deluje
Po namestitvi na vaši infrastrukturi (Safetica ONE) ali v oblaku (Safetica NXT) najprej izvede revizijo varnosti podatkov in ter podrobno pregleda pretok in shranjevanje občutljivih ali finančnih podatkov. Ko odkrije vse šibke točke v varnosti podatkov, vas prisili, da zanje določite ustrezne politike za preprečevanje uhajanja. Pri tem vam ponuja že pred pripravljene predloge, na primer za različna geografska področja oziroma zakonodaje in scenarije oziroma vam omogoča, da varnostne politike kar najhitreje in najbolj enostavno prilagodite vašim potrebam. Nato vas v realnem času opozarja na morebitne kršitve ter vam omogoča, da na podlagi opozoril in podrobnih dnevnikov o incidentu pravočasno obvestite organe za varstvo podatkov in jim predložite vso potrebno dokumentacijo.
Safetica finančnim ustanovam omogoča proaktivno in samodejno preprečevanje uhajanja podatkov ter poročanje v primeru incidentov.
Preprečite škodljiva ravnanja in vzgojite uporabnike
Ste vedeli, da je za kar 56 odstotkov kršitev podatkov kriva malomarnost zaposlenih, pri čemer se je število incidentov zaradi notranjih groženj v zadnjih dveh letih povečalo za 44 odstotkov? Safetica vas ščiti pred namernimi in nenamernimi škodljivimi dejanji uporabnikov, tako da nenehno spremlja dejavnosti povezane z občutljivimi podatki in jih preverja glede na varnostne politike.
V primeru, da zazna potencialno tvegano uporabniško operacijo lahko zaposlenega obvestite o možnih tveganjih in mu dovolite, da se odloči, ali bo nadaljeval. Lahko ga opozorite na možna tveganja in preprečite operacijo ali pa vnaprej omejite operacije, za katere menite, da so tveganje. Tako po eni strani zaposlene izobražujete o varnosti podatkov po drugi strani pa zagotovite, da bi zaposleni kljub opozorilu nadaljeval s tveganimi dejanji.
V kolikor vseeno pride do kršitve varnosti podatkov pa ste takoj obveščeni. Tako se lahko takoj odzovete in preprečite ali vsaj ublažite posledice kršitve, preden jih zaznajo komitenti ali poslovni partnerji.
Več na www.sisplet.com.