Kinect na osnovi zvoka
Microsoft je z napravo za zaznavanje gibanja zadel terno. Kinecta so doslej prodali dvajset milijonov in z njim navdušili zahtevno občinstvo tako na igralni konzoli Xbox 360 kot PCju. Uporabniki, ki s pridom izkoriščajo spletni kameri podobno napravo, niso zgolj igričarji, temveč jih veliko prihaja iz vrst umetnikov, inženirjev in znanstvenikov. S sistemom, ki verno bere naš položaj in gibanje so našteti ustvarili že čuda stvari. Ne preseneča, da Microsoft pelje zgodbo naprej. Med drugim so v enem izmed raziskovalnih projektov ustvarili Kinectu podobno zaznavanje gibanje, ki za delovanje potrebuje le sluh.
SoundWave ni naprava, saj sistem uporabi kar računalniške zvočnike in mikrofon ter z njima izkorišča Dopplerjev pojav, kar pomeni, da zna s spremembami v valovni dolžini slišanega zvoka prebrati gibanje uporabnika. Računalnik na zvočnike pošlje človeku neslišen zvočni signal, nakar ga na mikrofonu pobere. Vsaka zaznana razlika od pričakovanega ulova, da sistemu informacijo, kaj se dogaja pred njim. Vse skupaj odlično deluje, kar lahko vidimo tudi na priloženem posnetku. Sistem lepo zaznava kretnje z roko, kar omogoča upravljanje z dogajanjem na zaslonu. Četudi se zdi nelogično, lahko uporabnik med delom posluša glasbo, saj je zvok, ki ga potrebuje SoundWave na višjih frekvencah kot glasba.
Demonstracija med drugim zajema igranje Tetrisa, pomikanje zaslona in listanje slik. V enem izmed kadrov nakaže zelo uporabno zmožnost vklopa zaslona, ko se uporabnik računalniku približa, in ponovno zatemnitev, ko odide stran. Res je tehnologija Microsoftovega raziskovalnega oddelka šele v povojih, a ni si težko predstavljati izdelkov z njo, zato bomo budno spremljali, kaj se bo v prihodnosti dogajalo s sistemom SoundWave.
research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/cue/soundwave/