Kmalu se boste lahko odjavili od personaliziranih reklam na Facebooku
Po petih letih upiranja je Meta ugotovila, da poti okrog evropske zakonodaje ni. Uporabniki Facebooka v EU bodo imeli poslej enostavno možnost preprečiti strežbo personaliziranih oglasov. Meta je evropskim regulatorjem že poslala predlog novosti, ki bi lahko začela veljati že oktobra.
Meta sicer v blogu pojasnjuje, da takojšnjega učinka sprememba ne bo imela, a dejstvo je, da bo vplivala na uporabnike v EU, Švici in Evropskem gospodarskem prostoru. Sprva je Meta sicer trdila, da GDPR ne terja soglasja za strežbo personaliziranih oglasov, a je nekaj glob to popravilo. Nazadnje je Meto oglobila Norveška prav zaradi tega.
Po novem torej Meta ne bo mogla uporabnikom podtakniti soglasja kar med registracijo oziroma onemogočiti uporabe platforme, če se s personaliziranimi oglasi ne bomo strinjali. Namesto tega bo imel vsak uporabnik možnost, da enostavno izbere tovrstne oglase ali ne. Ni sicer še jasno, ali bo Meta dejansko omejila vse personalizirane oglase ali le del, dodaja Max Schrems iz NOYB.
Meta bo več podrobnosti razkrila v prihajajočih mesecih. Zanimivo bo spremljati, kako bo novost vplivala na njihove prihodke. Spomnimo, da so strmoglavili, ko je Apple na iPhonih leta 2021 uvedel možnost izstopa iz sledenja oziroma zbiranja osebnih podatkov. Šele letos so se prihodki iz tega segmenta počasi vrnili na stare ravni.
Medtem ko zagovorniki zasebnosti novost previdno označujejo kot zmago ali pa vsaj velik korak naprej, so v Meti precej bolj redkobesedni. Čakajo še na formalno odobritev informacijskih pooblaščencev, da je novi sistem resnično skladen z GDPR. In če bo vse po sreči, bomo jeseni lahko z enim klikom Meti prepovedali, da nas profilira za namene oglaševanja. Drugod – izven EU – bo vse po starem.