Ko rabljeni Tesli prenehajo delovati vsi programski dodatki...
Tesla je bolj računalnik na kolesih kakor avtomobil z računalnikom, kar prinaša prijeme, ki smo jih bolj vajeni iz sveta programske opreme. Med drugim to pomeni, da so različne verzije modelov Tesle fizično zelo podobne ali enake, doplačila pa prinesejo programski odklep funkcij. In v nekaterih primerih tudi naknadni zaklep. Programska oprema kot storitev, torej.
Primeri funkcij, ki jih Tesla drago prodaja, so hitrejše pospeševanje (Ludicrous Speed Package), avtopilot (Full-Self Driving) ipd. Druge funkcije so nujno potrebne, da je avtomobil sploh uporaben, recimo dostop do Teslinega omrežja Supercharger za hitro polnjenje. Tesla lahko avtomobile oddaljeno nadgrajuje (OTA) in te funkcije tudi izključi. Še več, Tesla to tudi počne - lastnik kupi rabljeno teslo, potem pa mu Tesla na daljavo izključi funkcije, ki so vezane na originalnega kupca in ne avtomobil.
Drug primer - če je avtomobil udeležen v nezgodi in zavarovalnica razglasi "totalko", bo Tesla prekinila podporo, kar pomeni da garancija ne velja več, dostopa do Superchargerjev pa prav tako ni. Zaradi tega se je v zadnjem času razširilo odklepanje (jailbreaking) avtomobilov Tesla. To sicer avtomatično razveljavi garancijo, a za nekatere lastnike je to edini način.
Tesla ni klasičen avtomobil. Ko ga kupimo, ga v resnico dobimo le v uporabo, saj lahko proizvajalec na daljavo nadgradi ali pohabi avtomobil. Mimogrede, ravno te dni je prišla na dan analiza, da je Teslina elektronika v avtomobilih šest let pred Toyotino ali Volkswagnovo. Je programska oprema kot storitev torej "napredek", ki nas čaka v vseh avtomobilih?