Ko vam dostavna služba prinese telefon, ki ga niste naročili
BBC poroča o novi goljufiji, ki postaja vedno bolj uporabljana v Veliki Britaniji – zlorabljeni poročajo, da se začne tako, da vam dostavna služba na dom prinese vrhunske in najnovejše telefone, ki jih sploh niste naročili.
Sliši se nenavadno, pomislili bi celo, da prijetno – kdo ne bi bil zadovoljen s 1000 evrom vrednim telefonom, ki ga ni bilo treba plačati, mar ne? Toda to je le prvi del zgodbe, v drugem delu ponovno nastopi uslužbenec dostavne službe, ki pozvoni na vrata in skesano pove, da je bil telefon dostavljen po pomoti in ga zahteva nazaj. Tisti, ki »uslužbencu« izročijo telefon, postanejo žrtev goljufije in so ob zgoraj omenjenih 1000 evrov.
Goljufija temelji na zlorabi osebnih podatkov, ko hekerji pridobijo osebne podatke, med katerimi so tudi plačilni podatki (denimo uporabniško ime in geslo za Paypal ali podatki s plačilne kartice). S temi podatki v spletu naročijo najnovejše in najdražje telefone in jih pošljejo zlorabljeni osebi, nato pa k njej pošljejo nekoga, ki se predstavi kot uslužbenec kurirske službe in si telefon prisvojijo. Zlorabljena oseba je tako plačala za telefon in ostala brez njega.
Strokovnjaki svetujejo, da nenaročene pošiljke nikakor ne smemo predati nikomur, ampak moramo poklicati spletno podjetje, ki nam je izdelke poslalo ali pa kar policijo.
Prepričani smo sicer, da se da z malce previdnosti tako goljufijo preprečiti. Denimo z vklopom SMS obveščanja o vseh transakcijah na našem transakcijskem računu in obveščanju iz drugih plačilnih sistemov (Paypal…).