Objavljeno: 25.7.2002

Konec JPEGa?

Forgent Networks, majhno ameriško podjetje, je pri pregledovanju svoje lastnine ugotovilo, da ima v predalu patent, ki bi lahko prinesel milijone (dolarjev). Patent govori o zaščiti posebnega algoritma, ki je kombinacija Huffmanovega in dolžinskega (run-length coding) kodiranja in se (med drugim) uporablja tudi v standardu JPEG. Patent je že leta 1987 pridobilo podjetje Compression Labs, v Forgentovem žepu pa se je znašlo po nakupu podjetja, leta 1997. Kljub temu se do danes nobeden ni spomnil izkoristiti pravice do licenčnine.

Forgent na podlagi patenta trdi, da ima izključne pravice za prodajo pravic za stiskalni algoritem JPEG, ki je danes najbolj razširjen datotečni format za fotografije in sestavlja dobršen del svetovnega spleta. Podjetje je že pristopilo k proizvajalcem zabavne elektronike (digitalni fotoaparati...) in zahtevalo plačilo licenčnine, po prvih podatkih pa so že uspeli pri Sonyu in še enem neimenovanem proizvajalcu zabavne elektronike. Za pričakovati je, da bodo podobnih zahtev deležni tudi vsi proizvajalci programske opreme, ki zna delati z datotekami JPEG, kar med drugim vključuje tudi spletne brskalnike.

Težava z licenciranjem nečesa, kar je do sedaj veljalo kot nekakšno javno dobro, je tolikšna, da so člani komiteja JPEG že napovedali možnost, da bo organizacija ISO JPEG umaknila kot standard.

Kljub temu opazovalci menijo da je trenutno najboljša taktika zavračanje podjetja Forgent in >>vzdržati<< še nekaj časa, saj podjetju patent leta 2004 poteče. Še posebej, ker je zelo veliko možnosti, da bo moč dokazati, da so programerji in podjetja enake ali podobne algoritme še pred patentno zaščito uporabljali na različnih področjih. Vzdrževalci spletne strani www.jpeg.org na temo zbiranja takih dokazov celo ustanavljajo posebno spletno mesto.

http://www.forgent.com

http://www.jpeg.org

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji