Krog ponudnikov projektorjev se širi
Izdelava in prodaja projektorjev je kot vse kaže zelo dober posel, zato na to področje vse bolj pogosto vstopajo tudi podjetja, ki se doslej s temi izdelki niso ukvarjala. Aprila sta svoj vstop na to področje tako najavila tudi Hewlett Packard in Dell, dva velikana, ki jih sicer poznamo pretežno po ponudbi računalnikov in periferne opreme.
Hewlett Packard je svoje prve projektorje že poslal v prodajo. Na začetku bosta v ponudbi dva modela, prvi pa nosi oznako xb31, ki nudi svetilnost 1500 lumnov, nudi ločljivost 1024 x 768 pik, v ZDA pa stane 3.700 dolarjev. Drugi model z oznako sb21 je nekoliko šibkejši, saj zagotavlja svetilnost 1000 lumnov in zmore ločljivost le 800 x 600 pik, vendar je zato precej cenejši, saj stane le 2.500 dolarjev. Oba modela uporabljata tehnologijo DLP, sta zelo lahka (prvi tehta 1,6 kg , drugi pa le okoli kilogram) in nudita zelo dobro kontrastno razmerje (1800:1). Poleg običajnih vmesnikov imata tudi digitalni vhod DVI-I in podpirata različne video standarde, vključno s HDTV (tudi najzmogljivejši 1080i). Pri vsem skupaj je zanimivo, da se je HP odločil za vstop na področje projektorjev z lastnimi modeli, kljub temu, da so pred kratkim delničarji potrdili združitev med podjetji HP in Compaq, slednji pa ima v svojem programu že več kot dve leti zanimive ultra lahke projektorje. Zdaj bo zanimivo videti, kako bo s programi obeh proizvajalcev, ko bo prišel na vrsto praktičen del združitve.
Dell načrtuje v maju predstavitev projektorjev pod svojim imenom, čeprav že zdaj v svojih internetni trgovini ponuja projektorje japonskega proizvajalca NEC. Kot kaže, pa je povpraševanje tolikšno, da so se odločili narediti korak naprej. Podrobnosti in podatki o izdelkih za zdaj še niso znani, je pa moč pričakovati, da bo Dell tudi na tem področju ubral podobno strategijo, kot pri ostalih izdelkih v svoji ponudbi. To pomeni, da bodo pri Dellu skrbeli za tehnične okvirje, specifikacijo in zahteve, same projektorje pa bodo izdelovali partnerji, najverjetneje na Tajvanu. Pričakovati pa je, da ne bodo zgolj kopije izdelkov, ki so na trgu. Najbrž pa bodo svoje projektorje ponudili tudi z agresivno ceno, kar je značilnost tega ameriškega proizvajalca.
Oba proizvajalca si prizadevata, da bi odrezala kar se da velik kos trga, ki ga pri organizaciji Stanford Resources ocenjujejo na 1,4 milijona kosov in kar 6 milijard dolarjev letnega prometa (podatki za leto 2001). Zlati v luči napovedi, ki celotnemu segmentu obljublja še naprej strmo rast. Po sedanjih ocenah naj bi v petih letih prodaja narasla na 4,5 milijona projektorjev letno s skupno vrednostjo okoli 10 milijard dolarjev.