Lenovo si ogleduje BlackBerry
Kitajski velikan Lenovo si prizadeva kupiti nekdanjega kanadskega velikana na področju mobilnih telefonov BlackBerry. Podjetji uradnih komentarjev ne dajeta, zanesljivi viri pa prevzemno namero pričakujejo že v tem tednu.
BlackBerry oziroma nekdanji RIM je daleč od stare slave, saj se je njegov tržni delež skrčil na 2,7 odstotka. Lenovo po drugi strani v zadnjih mesecih in letih leti in kupuje vse, kar leze in gre. IBMova enota za osebne računalnike, IBMov strežniški del in Googlova Motorola so le največji nakupi. Na področju mobilnih telefonov imajo že 4,7-odstotni tržni delež, Motorola in BlackBerry pa ga utegneta približati dvomestnim številkam.
Vseeno pa si je poroko med Lenovom in BlackBerryjem precej nenavadno zamisliti. BlackBerry ima med vsemi proizvajalci mobilnih telefonov največji ugled na področju varnosti in številna podjetja ter vladne službe jih uporabljajo, ker ponujajo največjo stopnjo varnosti. Lenovo pa je kitajsko podjetje in je kot tako vsaj posredno ves čas tarča zahodnih očitkov, da Kitajci prek interneta množično vdirajo v zahodna podjetja. Obtožena je sicer kitajska vlada, Lenovo pa je zasebno podjetje, a to so malenkosti …
O ceni in časovnici ni še nobenih podatkov. Preden bi BlackBerry postal kitajski, bo moral morebitni posel skozi vrsto sit. Varuhi konkurence na vseh treh celinah (tudi v Evropi) bodo eno, zvezna vlada v Ottawi drugo (ker bo posel večji od 300 milijonov evrov), na koncu pa bodo svojo sodbo podali poslovni in vladni uporabniki. Če ne bodo zaupali v varnost BlackBerryja pod novim lastnikom, bo njegova vrednost za prevzemnika drastično upadla.
Komentarji
kbacak | 22.10.2014 | 08:38
Lenovo ni "zgolj" zasebno podjetje.Check out @ex_ibm's Tweet: https://twitter.com/ex_ibm/status/432618560171417600?s=09
Matjaž Klančar | 22.10.2014 | 08:55
Ni, ampak je pa smešno, da ravno zahod obtožuje Kitajce za vohunjenje, medtem ko imamo trenutno dokaze le za vohunjenje v nasprotni smeri (beri NSAjevo brskanje po Cisco ruterjih, ki gredo v prodajo v tujino...).