Manj nezaželene pošte, a do kdaj?
Sredi novembra so sistemski upravitelji, pa tudi uporabniki opazili nenavadno velik padec količine nezaželene pošte, ki je prišla na njihove naslove. Ponekod se je količina nepotrebnih podatkov zmanjšala tudi več kot za polovico. Kmalu zatem se je razvedlo, da je to posledica izklopa iz interneta enega izmed najbolj zloglasnih centrov za gostovanje spletnih storitev, na katerem so masovno gostovali pošiljatelji nezaželene pošte in drugih internetnih nevšečnosti.
Po več kot štirih mesecih zbiranja dokazov so tako izključili iz interneta podjetje McColo Corporation iz ameriškega San Joseja, ki je bilo po nekaterih podatkih izvor skoraj 75% vseh nezaželenih sporočil na svetu. Sodeč pri raziskovalcih družbe IronPort, je izklop tega ponudnika storitev, ki je gostoval tudi številne (ro)bote za različne nezakonite dejavnosti, povzročil padec nezaželene pošte iz 153 milijard sporočil (na dan!) na komaj 64 milijard.
Žal je bil učinek zgolj kratkotrajen saj so se spamerji kasneje reorganizirali in vključili rezervne vire, pogosto računalnike nedolžnih posameznikov, ki jih prikrito uporabljajo. Promet z nezaželeno pošto se sicer še ni vrnil na nivo iz začetka novembra, vendar postopoma zopet narašča, kar razkriva, kako odporni (in vztrajni) so spamerji. Glede na uspešnost akcije zdaj mnogi predstavniki področja varnosti pa tudi uporabniki pozivajo ponudnike internetnih storitev k koordinirani akciji iskanja in izključevanja podobnih virov nesnage, kar bi lahko močno zmanjšalo količino nezaželene pošte, pa tudi razbremenilo internetne povezave.