Objavljeno: 6.2.2013

Michael privatizira Dell

Ustanovitelj podjetja družbe Dell, milijarder in sedanji predsednik ter izvršni direktor družbe Michael Dell se je odločil, da bo podjetje vnovič privatiziral z odkupom, ki ga ocenjujejo v višini 24,5 milijarde dolarjev. Gre za največjo borzno transakcijo na svetu, odkar se je začela gospodarska kriza.

Privatizacija podjetja, ki je na borzi že od davnega leta 1988, poteka s pomočjo strateških partnerjev. Največji je investicijska družba Silver Lake Partners, zanimivo pa je tudi, da je na pomoč priskočil Microsoft z vložkom dveh milijard dolarjev. V obrazložitvi javnosti so v Redmondu poudarili, da s tem vlagajo v stabilnost in razvoj ekosistema in trga osebnih računalnikov, ki jim ga je prav Dell pomagal razviti v zadnjih desetletjih.

Če bo transakcija uspela, bodo delničarji dobili plačilo delnice v vrednosti 13,65 dolarja, kar je okoli 25% več od tržne vrednosti na borzi v začetku januarja. Obenem je znesek drastično nižji od najvišje ocenjene tržne kapitalizacije družbe Dell, ki so jo v najboljših časih navajali čez 100 milijard dolarjev. Ne pozabimo, da je v začetku tisočletja Dell postal največji proizvajalec računalnikov, vendar so ga kasneje tekmeci prehiteli.

Seveda so zanimivi razlogi, zakaj se je človek, ki ima že tako dosti denarja, odločil za tako velikansko in po svoje tvegano potezo. Takoj je treba povedati, da ni razlog v temu, da podjetje Dell tone v težave. Kot Vsi proizvajalci osebnih računalnikov in poslovnih rešitev se danes sicer ubadajo s krčenjem trga, toda Dell je v zadnjem četrtletju kljub padcu prodaje (13,7 milijard dolarjev, -11%) in dobička (475 milijonov dolarjev, -47%) še vedno ustvaril 1,3 milijarde dolarjev denarnega toka, kar je glede na čase moč oceniti kot solidno.

Pravi razlogi so znani predvsem Michaelu Dellu, vendar gre očitno za taktično potezo, ki bo družbi dala več manevrskega prostora. Dell je v zadnjih letih močno investiral v nova področja, kupoval družbe, zaradi česar so investitorji postali precej nervozni. Očitno želi Dell posnemati strategijo družbe IBM, po neki strani pa tudi družbe Apple, ki postajajo celoviti ponudniki vsega (one stop shop), kar je relevantno na njihovem ciljnem trgu. S strogimi zakonskimi predpisi, prepričevanjem borznega trga in drugimi omejitvami pa družba v sedanji obliki preprosto ne more delati tveganih potez, tudi če so te dolgoročno dobre za podjetje.

Dell se torej seli za okope, strategija ki si jo je zamislil pa je očitno prepričala partnerje in številne banke (krediti za nakup), da so priskočili v projekt. Pričakujemo lahko še zelo zanimive poteze, tudi na področjih, kjer Dell doslej ni bil prisoten ali uspešen. Denimo na področju mobilnih naprav.

http://www.dell.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji