Microsoft odpira spletno trgovino z glasbo
Microsoft s svojim novim spletnim servisom MSN Music vstopa na področje prodaje digitalne glasbe, hkrati pa predstavlja tudi nove večpredstavne mobilne naprave. Spletna storitev je za zdaj na voljo le v razvojni različici, dokončna podoba pa bo objavljena predvidoma oktobra. MSN Music ima trenutno na voljo čez 1 milijon skladb vseh večjih in neodvisnih založb, za posamezno skladbo pa je treba odšteti 99 centov, toliko kot pri večini že obstoječih spletnih trgovin. Za razliko od drugih pa se Microsoft za začetek ni odločil ponuditi naročniške storitve, kjer lahko uporabniki za mesečno naročnino dostopajo do poljubne vsebine.
Skladbe so na voljo v zapisu Windows Media (WMA), uporabniki pa jih lahko ob nakupu prenesejo na diske svojih računalnikov ali pa naložijo neposredno na enega od 70 podprtih prenosnih predvajalnikov glasbe. Za nakup glasbe uporabniku ni treba namestiti dodatne programske opreme. Sočasno s predstavitvijo servisa MSN Music je Microsoft objavil tudi dokončno različico novega večpredstavnega predvajalnika Windows Media Player 10, ki bo med drugim imel neposredno povezavo s spletno glasbeno trgovino, tudi nakupe bo mogoče opraviti neposredno iz programa. Zanimivo pa je, da novi predvajalnik podpira tudi druge spletne trgovine, kot so Napster, MusicMatch in MusicNow.
Kljub javni razgrnitvi načrtov Microsoft namerava storitev MSN Music še naprej razvijati. V knjižnico bodo dodali še več naslovov, predvsem pa nameravajo storitev močno povezati z novo različico iskalnika MSN Search, ki bo nared nekoliko kasneje. Pri Microsoftu nameravajo tudi razviti posebno povezavo z odjemalci za trenutno sporočanje, kot je Windows Messenger. Uporabniki bodo tako lahko tudi prek tega odjemalca dostopali do glasbe in jo celo poslušali skupaj s sogovorniki v spletnih pogovorih.
S tem pa novosti na področju večpredstavnosti še ni konec. Sočasno s predstavitvijo svoje spletne trgovine so pri Microsoftu oznanili tudi začetek prodaje prvih naprav Portable Media Center, ki omogočajo predvajanje filmov, glasbe, pregled digitalnih fotografij in s pomočjo dodatkov tudi TV programa. Prva tovrstna mobilna naprava je Creative Zen Portable Media Center, ki uporabniku ponuja 20 GB velik disk (prostor za 85 filmov oziroma 9.000 skladb), 3,8-palčni barvni zaslon LCD in trajanje delovanja okoli 7 ur (gledanje filmov) oziroma 22 ur (poslušanje glasbe). Izdelek je že na prodaj v ZDA za ceno okoli 500 dolarjev. Jeseni se bosta Creative Labsu pridružili še ponudbi družb Samsung in iRiver, napovedan pa je vstop tudi drugih ponudnikov. Portable Media Center podpira predvajalnik Windows Media Player 10, kar pomeni, da so za to skupino naprav na voljo storitve novega servisa MSN Music. Najbrž pa bi Microsoft v bodoče ponudbo vsebin razširil tudi na prodajo filmov.