Microsoft predstavil CRM paket
Microsoft je v ZDA predstavil svoj novi programski paket za upravljanje odnosov s strankami (CRM). Sprva so predstavitev nekoliko predstavili, vendar so se konec januarja le odločili, da paket uradno predstavijo, vendar za zdaj le v ZDA. Različica, ki bo na voljo za druge trge, tudi za Evropo, pride na vrsto šele v drugi polovici leta 2003.
Microsoft CRM je prvi izdelek proizvajalčevega novega oddelka Business Solutions, v katerega so združili vse svoje sile s področja poslovnih informacijskih sistemov, vključujoč z družbami Great Plains in Navision. Z novim oddelkom naj bi Microsoft na področju poslovnih sistemov tekmoval z izdelki družb, kot so SAP, Siebel, PeopleSoft in drugi.
Izdelek omogoča spremljanje poslovnih stikov in priložnosti, podatkov o poslovanju s strankami in naročil. Usmerjen je predvsem v pomoč komercialistom, ki z orodjem dobijo boljši pregled nad delom s posameznimi strankami, spremljanje poslovnih dogodkov in reševanje zapletov.
Microsoft CRM je samostojen izdelek, ki ga sestavljajo strežnik ter dva odjemalca - spletni in navadni. Poleg tega se tesno povezuje z Microsofotovim paketom Outlook, s katerim lahko izmenjuje podatke o kontaktih, opravilih in koledarjih. V kasnejših različicah nameravajo pri Microsoftu paket povezati tudi finančnimi viri, zlasti paketi Navision in Great Plains. Po sedanjih podatkih, naj bi povezava s paketom Great Plains delovala nekje aprila.
Kljub visokim ciljem oddelka se Microsoft CRM za zdaj osredotoča predvsem na manjša in srednja podjetja, taka do 500 zaposlenih. Na tem segmentu so doslej
vodilni ponudniki družbe FrontRange Solutions, Best Software in Salesforce.com.
Prvi vtisi preizkuševalcev so mešani, mnogi pa paketu očitajo, da vsebuje premalo funkcionalnosti, kljub temu, da je cenovno dokaj konkurenčen. Predvsem jih moti, da je paket težko prilagajati lastnim potrebam. Pričakujejo pa, da bo Microsoft te stvari izboljšal v naslednjih različicah izdelka.
Microsoft CRM bo sprva na voljo v dveh različicah - CRM Standard Edtion in CRM Professional Edition. Slednja se od prve razlikuje po dodatnih orodjih za oblikovanje pretokov poslovnih podatkov, prilagajanje programa specifičnim potrebam in povezavo z drugimi informacijskimi sistemi. Obe različici za delovanje potrebujeta Windows 2000 Server, SQL Server 2000, implementacijo imenika Active Directory, cena pa je 400 oziroma 1.300 dolarjev za licenco na posameznega uporabnika.