Objavljeno: 30.6.2000

Microsoftova strategija .net (dot-net)

Microsoft je napovedal strategijo .net (dot-net), ki je po njihovih besedah najbolj ambiciozen projekt za operacijskim sistemom Windows. Gre za uvajanje novih internetnih storitev, ki bodo končnim uporabnikom na voljo v osebnih računalnikih, televizijskih sprejemnikih, mobilnih telefonih in drugih napravah. Strategijo .net so prej imenovali Next Generation Windows Services, združuje pa vsa Microsoftova prizadevanja na področju dlančnikov, internetne vsebine, spletne televizije ter digitalne glasbe in literature.

Programsko opremo .net bodo vključili v vse Microsoftove izdelke, vključno z operacijskim sistemom Windows in pisarniškim paketom Office. Njen osnovni namen je zagotoviti preprosto izmenjavo podatkov med napravami in storitvami, zato je osrčje projekta in temelj programske opreme .net tehnologija XML, ki te naloge izpolnjuje in se uveljavlja kot internetni standard. Z njo naj bi v Microsoftu razvili nove storitve in razširjanje programov v obliki naročnin ter se tako oddaljili od svojega dosedanjega načina distribucije programov prek plošč ali z namestitvijo v računalnik.

Prve izdelke z novo tehnologijo lahko pričakujemo že naslednje leto, bolj dodelane izdelke in pripadajoče storitve pa v letu 2002. Prvi mož Microsofta, Bill Gates, zatrjuje, da je strategija .net pomembnejša za Microsoft, kakor je bila leta 1995 internetna strategija, ki je pripeljala do razvoja internetnih brskalnikov ter spletnih vsebin in storitev. Prvi prikazi nakazujejo, da so znanim namizjem z ikonami morda šteti dnevi, saj bodo superbrskalniki razumeli izgovorjeni ukaz in pametno ponujali urejevalnik besedil ali razpredelnic med katerim koli opravilom ko bi jih potrebovali.

Pravniki so zelo zaskrbljeni, ker bi po njihovem mnenju še tesnejša povezava programske opreme z internetom dokazala, da Microsoft res ustvarja monopol. Steve Balmer, izvršni direktor Microsofta, meni, da je še prezgodaj oceniti, kaj se bo zgodilo s strategijo .net, če bo Microsoft treba razdeliti. Sam je prepričan, da pri strategiji .net ne gre za monopol, saj so k sodelovanju povabljeni tudi drugi.

http://www.microsoft.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji