Microsoftovo orodje za samodejne animacije
Izdelava animiranih filmov je bilo nekoč mukotrpno in dolgotrajno delo, dokler niso pri Disneyevem Pixarju začeli uporabljati računalnike. Toda zaradi prihoda računalnikov in programov za 3D modeliranje se je izgubil čar ročno risanih likov, kar mnogi pogrešajo.
Microsoftov oddelek Research je skupaj z raziskovalci univerz iz Tokya in Hong Konga razvil zanimivo eksperimentalno orodje, ki utegne združiti ročno risanje in računalniško pomoč pri izdelavi animacij. Program, ki so ga javnosti prvič prikazali na konferenci Siggraph Asia, omogoča ročno risanje na zaslonih na dotik, pri čemer zna program samodejno zaključiti (autocomplete) različne faze risanje.
Če na primer narišemo začetno in končno sliko, zna program samodejno izračunati manjkajoče sličice, da dobimo mehko animacijo narisanih likov. Pri tem zna predvideti tudi pot po kateri naj bi se lik premikal v animaciji. Enako kot za risane črte velja tudi za barve, kjer zna interpolirati med dvema stanjema.
Program ne omogoča zgolj izdelavo manjkajočih sličic, temveč zna tudi svetovati in izboljšati, to kar je uporabnik narisal prostoročno. Za nameček zna ponavljati in dokončati risanje vzorcev, denimo za zapolnitev notranjosti lika.
Za zdaj ni nobenih indikacij, da bi Microsoft orodje ponudil tudi javnosti, kaj šele, da bi ga uporabili v komercialnem izdelku. Toda v preteklosti so že mnoge raziskave iz laboratorijev MS Research našle pot do končnih uporabnikov.
w0YmWiy6sA4