Objavljeno: 22.8.2002

MP3 koristi tudi glasbeni industriji

Ugledna organizacija za tržne analize Forrester Research v nedavni raziskavi ugotavlja, da v nasprotju z javnim prepričanjem in trditvami založb, prisotnost glasbe v zapisu MP3 ne ogroža prodaje glasbenih plošč CD. Raziskava opravljena v ZDA, kjer so anketriali tisoč poslušalcev glasbe (tako ljubiteljev, kot priložnostih poslušalcev), kaže na to, da 20% anketiranih kupi kar 36% vseh plošč CD v anketi, kar je tudi glede na preteklost zelo dober rezultat. Še več, anketirani trdijo, da glasba MP3 ni spremenila njihovih navad pri nakupu plošč CD.

Forrester Research na podlagi rezultatov trdi, da je pripisovanje zmanjšanja prodaje glasbi MP3 povsem zgrešeno in je treba razlog za 15% padec v lanskem letu iskati drugje. Po njihovem mnenju je pravih razlogov več. Prvi je zagotovo manjša kupna moč kot posledica gospodarske krize v minulem letu. Glasba na nosilcih CD se sooča tudi z vse močnejšo konkurenco na drugih področjih, kot so filmi DVD in video igre, ki so lani doživeli 80% skok v prodaji. Uporabniki pač prerazporejajo svoje nakupe na druga področja.

Forrester Research tudi trdi, da so za padec prodaje krive tudi same založbe. Radijske postaje tako danes vrtijo le razmeroma kratek spisek izvajalcev, ki je nadzorovan s strani velikih organizacij, povezanih s samimi založbami. Manjša ponudba v etru pa prinaša zmanjšanje v prodaji plošč, saj ljudje nimajo priložnosti spoznati manj znane, a še vedno zanimive skupine. Poleg tega glasbena industrija za zdaj ni znala izkoristiti priložnosti, ki jih prinaša digitalna glasba, zlasti kar se tiče promocije novih plošč. Pri Forresterju zato menijo, da se bodo morali založniki v bodoče bolj osredotočiti na nove načine promocije in načine prodaje (tudi online) in manj na samo distribucijo glasbe. Gonja, ki jo opravljajo proti digitalnim zapisom in širjenju glasbe prek interneta pa ima lahko kvečjemu zanje negativne posledice.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji