Navidezni resničnosti kaže slabo. Tako zelo, da jo zapušča celo John Carmack.
John Carmack, genij za upodabljanje 3D, ki je bil tehnični avtor tako legendarnih iger kot so Wolfenstein 3D, Doom in Quake, se umika iz Facebookih (Oculusovih) naporov v smeri navidezne resničnosti.
John Carmack, legendarni "geek", ki je ustvaril Wolfenstein 3D, Doom, Quake in še kaj.
John Carmack, ki se je v razvoj sistemov za navidezno resničnost (VR) resno podal leta 2012, ko je na Kickstarterju promoviral prvi Oculus Rift, leta 2013 pa je legendarni id Software zapustil za delovno mesto tehničnega šefa (CTO) pri Oculusu, je na svojem profilu Facebook zapisal, da se bo po novem več ukvarjal z umetno inteligenco. Še vedno bo sicer ostal »svetovalni tehnični šef« pri Oculusu (ta je sedaj v lasti Facebooka), vendar bo to le zelo majhen del njegovih zadolžitev. Med drugim se bo denimo še vedno ukvarjal z optimizacijo prikaza navidezne resničnosti na napravah z majhno računsko močjo, kot so denimo šibkejši telefoni.
Carmack je bil ključna oseba pri razvoju (Samsung) Gear VR, naprave, ki v sodelovanju s pametnim telefonom uporabniku prikaže navidezno resničnost in ki ostaja daleč najbolje prodajana naprava VR do sedaj (čeprav ne bo odveč omeniti, da jo je Samsung nekaj časa ob nakupu dražjih telefonov kar – podarjal). Ko je odšel iz id Software, je lastnik le tega, podjetje Zenimax, od Oculusa zahtevalo kar 4 milijarde dolarjev odškodnine, saj naj bi Carmack v novo službo s seboj odnesel intelektualno znanje iger Rage VR in Doom 3 BFG Edition. Podjetji sta se lanskega decembra poravnali.
John Carmack je sicer v zadnjem času podal nekaj izjav, s katerimi je pokazal svoje nezadovoljstvo, da področje VR ne uspeva tako zelo, kot mu je bilo prerokovano. Tako je imel nekakšno »osmrtnico« za Gear VR, ki ga bodo nehali izdelovati, ob prejemu nagrade za življenjsko delo pa je neposredno povedal, da ni zadovoljen s hitrostjo razvoja VR.
Naprave VR danes živijo le v kombinaciji z igrami (Playstation VR), trudi se še vedno tudi HTC, ki je povezan z igralnim oblakom Steam, medtem ko Facebook s svojim (nekoč najbolj obetavnim) Oculusom nekako ne najde svojega mesta pod soncem. Tudi Google je oktobra nehal izdelovati očala Daydream VR, programsko pa Daydreama ne podpira tudi novi telefon Pixel 4.
Bolje kaže napravam AR (nadgrajena resničnost), med katerimi je v poslovnem svetu vodilni Microsoft s svojim sistemom HoloLens. Da o igranju Pokemonov in Microsoftovem »nadgrajenem« Minecraftu ne govorimo.