Netbooki kot sveže žemljice
Prodaja lahkih prenosnikov, ki jim pravimo netbooki, je v drugem četrtletju kljub gospodarski krizi strmo narasla. Sodeč po raziskavi družbe DisplaySearch je rast prodaje netbookov bila kar dvakrat večja v primerjavi z navadnimi prenosniki, če primerjamo četrtletja med seboj. Netbooki so rasli s stopnjo 40%, prenosniki pa "le" 22%. Še bolj impresivni so podatki, če pogledamo primerjavo na letni osnovi. Danes netbooki predstavljajo rahlo več kot 22,2% vseh prodanih izdelkov, med tem, ko so pred letom dni tvorili komaj dobrih 5% trga.
Glavni dejavnik za uspeh je predvsem nizka cena, ki je prepričala zlasti kupce v Južni Ameriki in na Kitajskem, kjer prodaja raste najhitreje. Marsikje so za dodatno spodbudo poskrbeli telekomunikacijski operaterji, ki subvencionirajo nakup netbookov v zameno za naročnino na podatkovne storitve. V Evropi je tako skoraj v vsaki državi EU netbook mogoče dobiti za simbolično cifro ali brezplačno.
Zanimiv je tudi podatek, da se primat Asusa, ki je s prenosniki Eee PC začetnik tega novega poglavja pri prenosnikih, počasi topi. V zadnjem četrtletju so začeli močno izgubljati vodilni delež na račun bolj znanih in uveljavljenih ponudnikov. Raziskava tudi kaže, da se je tipična velikost zaslonov pri netbookih v nekaj mesecih precej povečala, brez da bi to močno vplivalo na ceno izdelka. Danes je večina novejših modelov opremljenih z 10-palčnim zaslonom.