Objavljeno: 6.5.2013 07:00

Nezaščitene knjige niso podvržene piratstvu

Knjigotržci nas prepričujejo, da elektronskih knjig brez hude DRM zaščite ne morejo izdajati, saj bi jim pirati takoj odžrli zajeten kos že tako majhne pogače. Tako o težavah kot rešitvah v zvezi z elektronskimi knjigami v Sloveniji smo v preteklosti že pisali, članek je priložen novici, tokrat pa ugotovitvam dodajamo še eno. Trditev založnikov se je namreč izkazala za neresnično. Angleški knjigarnar Tor Books je po letu dni prodaje nezaščitenih knjig obelodanil, da se jim je radikalna poteza v svetu založništva izplačala ter da zaradi neobstoječe zaščite niso utrpeli nikakršnih izgub. Zaradi manka zaščite so njihove knjige kupcem dostopnejše ter prijaznejše, zato še raje posegajo po njih. Upamo, da zgledu kmalu sledijo tudi drugi igralci na trgu. 

Tor Books UK

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

Vlajke | 6.5.2013 | 15:49

"Zaščitene" knjige in ostale digitalne dobrine po večini naredijo eno samo stvar: poštenim kupcem otežkočajo (ali pa celo onemogočajo) uporabo teh dobrin. DRM ni nikdar preprečil piratom, da bi prišli do vsebin, ki so bile "zaščitene". Ne glede na to, o čem govorimo. Filmi na DVD-jih - pokrekani že leta nazaj; filmi da Blurayih - pokrekani (sicer malo teže); kakršnakoli igra - dostikrat pokrekana pred uradnim izidom; glasba - pokrekana; knjige - ravno tako. Absurdno je, da velikokrat po "nelegalnih" kopijah dostopajo tudi lastniki vsebin, ki so jih legalno kupili. Pogosto so razlogi za to želja po varnostni kopiji (zaščita pred tem, da mulci ne bi spraskali DVDja) ali pa možnost uporabe kupljene vsebine na način, ki je prodajalec ne podpira, oz. bi bilo preveč komplicirano zadevo izvesti v "native" načinu. Po drugi strani se pa iskaže (kot v članku), da založniki, ki svojih digitalnih del ne zaščitijo, s tem nič ne izgubijo. Včasih je prav nasprotno: primeri strani, kot je napr. www.humblebundle.com kažejo, da lahko nezaščitena avtorska dela, ki so ponujena po poljubni ceni (pay what you want) prinesejo na račun masovne prodaje bistveno večji zaslužek in prepoznavnost (potencial za prihodnje prodaje), kot bi ga avtor doživel drugače.

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji