Nova generacija poslovnih sistemov ERP v oblaku
Kljub temu, da so poslovni informacijski sistemi ERP nekaj, kar se je že davno uveljavilo in kjer se marsikomu zdi, da je skozi čas videti le malo inovacij, mlada podjetja s koreninami v oblaku dokazujejo, da se bo tudi to področje v prihodnje še kako spreminjalo. Novi temelji v oblaku že ustvarjajo nove trende in smernice, ki jih začenja spremljati tudi ostanek ponudnikov ERP, kjer tudi največji niso izjema.
V zahodnih državah je drugačen poslovni in vsebinski model začel uveljavljati predvsem FinancialForce.com, ki sloni na tehnologiji in deloma kapitalu znamenitega pionirja poslovnih rešitev v oblaku SalesForce.com. Toda omeniti velja tudi družbe, kot so Kenady in Sage, ki prav tako spreminjajo način ponudbe storitev ERP.
Glavna značilnost nove generacije rešitev ERP je agilnost ponudbe. V vseh naštetih primerih so novosti kupcem na voljo bistveno hitreje in bolj pogosto kot doslej. V večini primerov govorimo o dveh večjih različicah rešitev na leto, ki prinašajo pomembne izboljšave in novosti. Proizvajalci pogosto javno prikazujejo svoj načrt za prihodnost (roadmap), o prioritetah pa se posvetujejo s kupci in nenehnimi anketami med uporabniki.
Nova generacija sistemov ERP v oblaku močno sloni na konceptu izmenjave podatkov prek programskih vmesnikov API. Nekdanje posredniške sisteme in integracijske izdelke nadomeščajo s standardnimi klici in jasno dokumentiranim izpostavljanjem podatkov tretjim aplikacijam, seveda ob upoštevanju vseh varnostnih mehanizmov in avtentikacij tovrstne izmenjave podatkov. Spletne rešitve ERP tako tudi hitreje rastejo s storitvami tretjih ponudnikov, ki so popolnoma »integrirane« s stališča uporabnikov.
Pomemben dejavnik nove generacije poslovnih sistemov je podpora za poslovno analitiko v realnem času. Bodisi prek modulov vgrajenih v sam paket ali pa z izmenjavo podatkov v realnem času proti specializiranim orodjem za napredno analizo podatkov in vse bolj z algoritmi za strojno učenje in procesiranje podatkov. V večini primerov programi zato imajo mehanizme za avtomatizacijo odgovorov na spremembe v realnem času, kar zgolj s človeškim delom zelo težko zagotovimo.
Zaradi tovrstnih zmožnosti se vse bolj uveljavlja koncept upravljanja priložnosti, ki pa vključuje tudi avtomatizacijo izvedbe nadaljnjih akcij, ki pripeljejo do novega zaslužka. Proizvajalci oblačnih storitev ERP zato pravzaprav uvajajo nove poslovne procese, kot so CPQ (configure-price-quote; konfiguriraj-izračunaj ceno-izdelaj ponudbo) in QTC (quote to cash, od ponudbe do prihodka).