Novi MPEG-4
Ekipa Joint Video Team, ki je nastala s partnersko pogodbo med organizacijami ISO MPEG in ITU (International Telecommunications Union) je tik pred dokončanjem specifikacije H.264, ki bo dodala nov veter v jadra zapisa MPEG-4. Po besedah strokovnjakov naj bi bil standard ratificiran do konca letošnjega leta.
MPEG-4 je že vrsto let (od leta 1999, ko je bil ratificiran) v zraku kot tehnologija stiskanja video podatkov, ki naj bi prej ali slej nasledila MPEG-2, ki se danes uporablja za zapisovanje videa na DVD in v satelitski televiziji. Različni spori glede licenciranja tehnologije so jo od takrat držali ob strani, strokovnjaki pa trdijo, da je v tem času nekoliko zastarela.
H.264 naj bi zastarele dele MPEG-4 obnovil in se močno naslonil na danes veliko hitrejše procesorje. Pri preizkusih s stiskanjem H.264 so film kakovosti DVD prenašali prek povezave hitrosti 1 Mb/s, kar danes zmore že večina omrežij ADSL (tudi v Sloveniji).
Skeptiki pravijo, da so takšno stopnjo stiskanja dosegli na račun velike porabe procesorske moči. Ob dekodiranju H.264 je namreč potrebne 3-4 krat več procesorske moči kot za dekodiranje MPEG-2. Res pa je, da je danes dekodiranje MPEG-2 za malone vsa vezja trivialno opravilo. Po drugi strani velika potrebna procesorska moč vsaj zaenkrat preprečuje uporabo v majhnih mobilnih napravah, ki morajo predvsem varčevati z električno energijo. Hitri procesorji pa potrebujejo veliko električne energije.
Strokovnjake tudi skrbi, da bo čakanje na novi standard upočasnilo obstoječe razvoj rešitev in licenciranje z obstoječim kodekom MPEG-4. Vendar je trenutno videti, da največji sovražnik standardu MPEG-4 ni prihajajoči H.264, ampak Microsoft s svojim Windows Media 9. Microsoft namreč zatrjuje, da je kakovost videa stisnjenega z MPEG-4 >>daleč od idealnega<<, zato pospešeno razvija svojo tehnologijo in jo tudi uspešno prodaja. Pred kratkim je tako Korea Telecom, največji ponudnik telefonije v Južni Koreji od Microsofta kupil licenco za Windows Media 9, ki ga bo uporabljal za video na zahtevo in brezžično dostavo videa svojim 4,4 milijonom uporabnikov.