Objavljeno: 7.5.2016 01:00

Nvidia GeForece GTX 1080 in druge novosti

Podjetje Nvidia je na razvojni konferenci predstavila niz novih izdelkov. Najbolj zanimiva novost je doslej najzmogljivejša grafična kartica GeForce GTX 1080, s katero ciljajo na računalniške entuziaste in uporabo v novi generaciji računalnikov pripravljenih za obdobje navidezne resničnosti.

Kartica GeForce GTX 1080 je prvi izdelek na osnovi nove arhitekture Pascal. Proizvajalec navaja osupljive tehnične zmožnosti: 2-krat višja zmogljivost kot pri dosedanji najzmogljivejši grafični kartici GeForce GTX Titan X in precej manjša poraba energije. Seveda bo te navedbe treba preveriti še v praksi.

Vgrajeni procesor GPU z 7,2milijardami tranzistorjev in 2.560 jedri zmore procesirati 9 TreaFLOPS, deluje pri frekvenci 1,7 GHz, premore 8 GB velik pomnilnik GDDR5X ter omogoča prenose podatkov v rangu 10 Gb/s prek 256-bitnega vodila. Kartica je narejena v 16-nm proizvodni tehnologiji FinFET in pri delovanju porabi 180 Wattov energije. Kartice partnerjev z novim procesorjem naj bi stale okoli 600 dolarjev, na voljo pa bodo že od konca maja.

Naslednja novost je zanimiva tehnologija Ansel, ki omogoča napredno snemanje posnetkov igre, ki jo igramo na ustrezno opremljenem računalniku. Tehnologijo so razvili v sodelovanju z vodilnimi proizvajalci iger, omogoča pa »pozicioniranje« kamere kar znotraj same igre. Podpira še zajem slik z ločljivostjo tja do 32-krat večjo od tiste na zaslonu, uporabnik pa lahko v virtualnem prostoru ustvari tudi 360-stopinjske posnetke.

Nova arhitektura Pascal nudi kot že rečeno več kot dovoljšno zmogljivost za navidezno resničnost. Nvidia je za to področje predstavila inovativni razvojni komplet (SDK) z imenom VRWorks, ki naslavlja zlasti sodobne prikazovalnike navidezne resničnosti. Tu zna senčiti scene specifično za ločljivosti teh naprav, procesiranje slike za levo in desno oko pa se izvaja vzporedno. Z razvojnim kompletom podpirajo tudi nove periferne enote in krmilnike, s katerimi se lahko »dotaknemo« predmetov v navideznem svetu, vse skupaj pa so začinili še z algoritmom OptiX, ki omogoča natančno lokacijo prostorskega zvoka v navidezni resničnosti.

JUL6Gc2g4kg

nhQCV6pNqY4

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji