Nvidia s svežimi mobilnimi grafičnimi rešitvami
Prodajne številke prenosnih računalnikov presenečajo iz leta v leto, saj se vse več uporabnikov odloča v prid mobilnosti računalniških strojev. Posledično tudi pri Nvidii skrbijo za svoje uporabnike, tokrat so pripravili dve novi grafični rešitvi za prenosnike, ki bosta zadovoljli predvsem igričarje – torej grafično najzahtevnejše uporabnike. Linija grafičnih kartic GeForce za prenosnike je bogatejša za modele iz družin 9800M ter 9700M.
Nov mobilni grafični kralj sliši na ime GeForce 9800M GTX ter temelji na grafični sredici G92, ki utripa s taktom 500 MHz. Grafični procesor uporablja 112 senčilnih enot, ki tiktakajo s 1.250 MHz, kar v praksi pomeni, da zahvaljujoč 256-bitnemu pomnilniškemu vmesniku razvije zavidljivih 420 gigaflopov procesne moči. Za najzahtevnejše uporabnike velja omeniti, da je moč v vrhunske prenosne računalnike vgraditi kar dva takšna čipa, ki med seboj komunicirata v SLI-načinu.
Naslednji novinec se imenuje GeForce 9800M GT in se od dražjega brata razlikuje po grafičnem jedru (G94), ki premore 96 senčilnih enot, medtem ko delovne frekvence ostajajo enake. Takšna konfiguracija je sposobna prebaviti 360 gigaflopov. Njena okrnjena različica, ki zaokrožuje ponudbo v družini 9800M, se imenuje GeForce 9800M GTS. 64 senčilnih enot pri taktu 600 MHz razvija dobrih 288 gigaflopov.
Družina kartic 9700M šteje dva modela: GeForce 9700M GTS ter GeForce 9700M GT. Prvi je zgrajen na jedru G94, ki bije s taktom 530 MHz, in premore 48 senčilnikov (1.325 MHz), kar zadošča za slabih 191 gigaflopov. Najšibkejši novinec, GeForce 9700M GT, uporablja jedro G96 in je s slabimi 149 gigaflopi še vedno kos poganjanju novejših 3D-iger.
Vse nove grafične rešitve uporabljajo Nvidijino tehnologijo Hybrid Power za zmanjševanje porabe energije – ko niso polno obremenjeni, se posamezni deli procesorja izklopijo (prav tako pri delu med 2D in 3D). S tem prispevajo k daljši avtonomiji prenosnikov pri delovanju na baterije, pa tudi manjšemu segrevanju. Prav cikli segrevanja in ohlajanja v navezi s slabšimi materiali in izdelavo so v preteklosti Nvidii povzročili veliko skrbi, saj bo moral grafični gigant v prihodnjih mesecih zamenjati več tisoč grafik v prenosnikih. Po pravih ocenah naj bi škoda znašala najmanj 200 milijonov ameriških dolarjev. Napaka, ki se pri novih grafičnih rešitvah ne sme ponoviti, če želi Nvidia obdržati svoje zveste kupce.