Ohranite svoj kader in pridobite novega z dobro IT-rešitvijo
Poleg dobre ponudbe hrane in pijače je za uspeh v gostinstvu nujna tudi dobra informacijska podpora. Tudi tu se obetajo velike spremembe.
V večini delov sveta se v gostinstvu plačevanje z gotovino umika, povečuje pa se plačevanje s plačilnimi karticami. V Evropi pri tem prednjačijo Anglija, Švedska, Danska, Norveška, Finska in Nizozemska. V Angliji je septembra 2018 prvi pub (The Boot pub v Ipswichu) ukinil možnost plačevanja z gotovino in od takrat je mogoče plačevanje samo še s kreditnimi karticami. Ker se je to pokazalo kot uspešno, je že v letu 2019 možnost plačevanja z gotovino ukinilo več kot sto pubov v Angliji, od takrat pa se to število naglo povečuje. Tako je tudi v lokalih ostalih naštetih držav, tovrstnem zgledu pa sledijo v drugih državah, na primer v Nemčiji.
V Microgrammu že od leta 1990 razvijamo IT-rešitve za gostinstvo in turizem. Lani smo, z 2 letno zakasnitvijo zaradi korone, razrezali torto na praznovanju naše 30. obletnice. V letu 2012 smo prvi v Sloveniji ponudili blagajne na Android dlančnikih. Na temelju več kot 30-letnih izkušenj z IT rešitvami za gostinstvo pa smo leta 2022 razvili dlančnike, ki imajo tako blagajno kot POS-terminal.
Praznovanje ob 30. obletnici Microgramma
Tako lahko zdaj gost plačuje pri mizi, pri čemer je POS-terminal povezan z blagajno. Ko gost želi račun in ga plačati s kartico, ima natakar vse pri sebi in gost plača hitreje. Prav tako se natakar ne more zmotiti pri znesku in tudi ne more napačno zabeležiti načina plačila. Ob konec delovne izmene se čas obračuna skrajša za okoli 20 minut, ker natakarju ni treba preverjati slipov in popravljati napak pri načinu plačila.
Prav tako lahko gost da napitnino na POS-terminalu, kar je v Sloveniji neobdavčeno (če so napitnine v simbolnem znesku). Tudi Hrvaška je že sprejela, da bodo napitnine v gostinstvu do 3.360 evrov letno neobdavčene, kar bo začelo veljati 1. januarja 2024.
Pri povezanih blagajnah in POS-terminalih je zelo pomembna zanesljivost. Nikoli se ne sme zgoditi, da bi blagajna zabeležila, da je bilo plačilo uspešno, v resnici pa ne bi bilo. Pa tudi obratno, da bi, recimo, od gosta sprejeli plačilo dvakrat, ker pri prvem plačilu ni bil jasen izid plačilne transakcije. Tu pa so odločilni naše desetletne izkušnje z dlančniki in več let razvoja povezave s POS-terminali.
Izkušnje pri uvedbi novih POS-terminalov so pokazale, da so zaposleni zaradi mogoče elektronske napitnine bolj motivirani, kar je plus tudi za lokal. Najuspešnejše pa so uvedbe, kjer napitnino z našimi programskimi orodji pravično delijo med vse zaposlene. Ta orodja omogočajo zdrav kompromis med nagrajevanjem natakarjev, ki dobijo več napitnine, kar pomeni, da so gostje z njimi bolj zadovoljni, ter ekipo, kjer se napitnina deli med vse, ki pripomorejo, da se hrana in pijača pripravi in postreže, torej tudi med šankiste in kuharje. Pri tem sistem upošteva tudi, koliko minut dela je vložil posamezni zaposleni v ekipi. Taki lokali lažje obdržijo zaposlene in uspešneje pridobijo nove.
Naša rešitev: