Objavljeno: 8.4.2016 01:00

Pametni konvoj

Na Nizozemskem se je pravkar uspešno zaključilo potovanje skupine 15 tovornjakov, ki so bili povezani v tako imenovan pametni konvoj, pri katerem vozila v koloni elektronsko sledijo drug drugemu, edino prvega pa aktivno upravlja voznik.

V projektu European Truck Platooning Challenge 2016 je sodelovalo šest različnih proizvajalcev tovornjakov, med katerimi Volvo, Daimler (Mercedes), Volkswagen in Scania, pa tudi predstavniki državnih ustanov, cestnih podjetij in potrošniških organizacij. Pametni konvoj je prevozil skupno čez 3.200 kilometrov na javnih cestah Belgije, Nizozemske, Nemčije, Danske in Švedske.

V zanimivem poizkusu ni bilo na dolgi poti praktično nobenih omembe vrednih težav, kljub temu, da so si vozila sledila na zelo kratki oddaljenosti, tipično manj kot 10 metrov. Tovornjaki so bili povezani prek omrežja Wi-Fi in v vozilih za pilotom opremljeni s sistemi za avtonomno vožnjo. Uporabljena tehnologija močno prekaša sposobnosti človeka, saj po ocenah zna reagirati 25-krat hitreje kot tipičen voznik.

V ozadju je uporabljena najsodobnejša tehnologija V2V (vehicle-to-vehicle), zasnovana na platformi RoadLINK, ki so jo razvili pri podjetjih NXP Semiconductors in DAF Trucks. Uporabljena je standardna komunikacijska tehnologija IEEE 802.11p v povezavi z radarskimi sistemi družbe NXP.

Preizkus ni pokazal le to, da je taka vožnja celo bolj varna, kot vožnja s človeškim voznikom (90% nesreč je povezanih s človeškimi napakami), temveč tudi precej bolj varčna in prijaznejša do okolja. V normalnih razmerah tovornjaki v takem režimu porabijo med 5 in 15% manj goriva, kot sicer. Za upravljanje tovrstnih konvojev vozil bi bilo potrebnih tudi manj voznikov, kar dodatno zmanjšuje stroške prevozov.

Predstavniki EU trdijo, da utegnemo tovrstne pametne konvoje kmalu srečati v vsakdanjem življenju na cestah po Evropi.

MfMBOYDlhdw

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

ezadnik | 8.4.2016 | 09:48

V primeru, da prvi voznik spelje iz semaforiziranega križišča, ostali pa se ustavijo na rdeči, se stik izgubi?

Jure Forstnerič | 8.4.2016 | 10:20

Dobro vprašanje - si predstavljamo, da imajo povezavo, ki ima kar velik domet (nekaj km), na prostem to ni prevelik problem.

miha6 | 11.4.2016 | 10:38

Vem, da to ni ravno tema te revije, ampak zopet se klestijo stroški na račun zaposlenih.

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji