PlayStation 4 bo poganjala distribucija FreeBSD
Sony je v svoji drugi verziji razvojnega paketa (development kit) za PlayStation 4 (ne)hote razkril, da bo novo konzolo poganjala verzija FreeBSD. Obstoječ operacijski sistem so prilagodili strojnim zahtevam konzole in ga poimenovali Orbis OS, v osnovi pa gre seveda za FreeBSD. Gre za zanimivo odločitev, ki pa je zelo dobro utemeljena.
FreeBSD ni nikakršen novinec na sceni, ampak je pred dnevi dopolnil častitljivih 20 let. Njegove odlike so stabilnost, dobra podpora za platformo x86-64 in brezplačnost. Brezplačnega je še marsikaj drugega, a FreeBSD omogoča uporabo poljubne količine kode brez obveznosti plačil tantiem ali obveznega razkritja kode (kot recimo GPL). Glavna težava pa je zanič podpora za AMD-jeve grafične kartice. PlayStation 4 ima osemjedrni AMD-jev procesor z integrirano AMD-jevo grafično kartico (vse skupaj zlito v APU) in trenutni FreeBSD je za to neprimeren. Zato bosta AMD in Sony skupaj razvila gonilnike za FreeBSD, da bo vse skupaj delovalo kot namazano. Tu se takoj vprašamo, ali bosta podjetji tako širokogrudni, da bosta spisane gonilnike delili s skupnostjo in omogočili uporabo še na ostalih distribucijah FreeBSD. Za zdaj o tem ni bilo nič govora.
Sony pa se je v preteklosti naučil še nečesa pomembnega. PlayStation 3 je imel sprva funkcijo OtherOS, ki je omogočala namestitev drugega operacijskega sistema, saj je bil omogočen dostop do šestih (izmed sedmih) enot procesorja Cell v PS3. Zaradi tega je bila konzola zelo priljubljena, a se je kmalu izkazalo, da stvar ni gospodarna. Načeloma proizvajalci konzol z njihovo prodajo delajo izgubo ali kvečjemu ničlo, dobiček pa prinašajo igre. PS3 pa se je v veliki meri prodajal za povsem druge namene kot igranje iger – na internetu smo videli cele gruče PS3 namesto superračunalnikov. Sony je potem izdal posodobitev 3.21, ki je bila nujna za nadaljnji dostop do PlayStation Networka, kar je razjezilo uporabnike, saj je onemogočila funkcijo OtherOS. Tako je PS3 ostal s privzetim operacijskim sistemom CellOS (ki je bil po neuradnih govoricah tudi osnovan na FreeBSD), kupci novih konzol pa brez alternative. Uradni razlog so bile – varnostne luknje v drugih operacijskih sistemih.
Zato je pričakovati, da tudi PS4 ne bo imel možnosti neposrednega nizkonivojskega dostopa do strojne opreme, kar bi omogočilo namestitev drugih operacijskih sistemov ali posege v Orbis OS.