Podjetja potrebujejo več orodij za poslovno inteligenco
Svetovalno podjetje Meta Group je objavilo rezultate najnovejše raziskave trga orodij za poslovno inteligenco. Ugotavljajo, da morajo podjetja pri vpeljavi rešitev za poslovno inteligenco izbirati med orodji iz štirih kategorij: orodja za poročanje, orodja za poizvedovanje in analizo podatkov, strežnike za mnogorazsežnostni prikaz podatkov in analitične rešitve, na primer za podporo uravnoteženemu sistemu kazalnikov. V naslednjih štirih do petih letih se bo število kategorij izdelkov po napovedih Meta Group zmanjšalo, tako da bodo podjetja izbirala vsa orodja pri enem ponudniku, morda pa bodo imela še eno do dve dopolnilni orodji drugih ponudnikov.
Raziskava trga je zajela 19 ponudnikov orodij za poslovno inteligenco, med katerimi je določila štiri vodilne: SAS, SAP, Business Objects in Cognos. Vsak izmed teh vodilnih ponudnikov ima široko paleto različnih izdelkov in vsak je dovolj finančno močan, da si lahko privošči nenehne raziskave in razvoj. Zasledovalci med ponudniki imajo večinoma zelo dobre izdelke, za razliko od vodilnih ponudnikov pa ne pokrivajo širokega področja uporabe. Ker je trg izdelkov za poslovno inteligenco zrel, v njem ni ponudnikov s slabimi izdelki. Rast trga orodij za poslovno inteligenco je razmeroma šibka, saj je v letu 2002 dosegala med 5 in 10 odstotki. Pri Meta Group pričakujejo, da se bo rast povečala na 20 do 25 odstotkov, ko se izboljšajo ekonomske razmere.