Podjetja slabo pripravljena na katastrofe
Analitska družba Forrester je v raziskavi med 189 podjetji v Evropi in ZDA ugotovila, da so vodje IT v velikih podjetjih preveč samozavestni glede pripravljenosti podatkovnih centrov na morebitne katastrofe. Šest let po terorističnem napadu na Svetovni trgovinski center v New Yorku nekatera podjetja še vedno niso dojela, kako ranljivi so na področju informatike, ki je marsikje ključni dejavnik za uspešno delovanje celotnega podjetja. 27% vprašanih podjetij nima rezervnih lokacij, na katerih bi lahko nadaljevali nudenje IT storitev, kljub temu, da velikost teh podjetij že zdavnaj zahteva tak ukrep.
Nadaljnjih 23% vprašanih potrjuje, da postopkov za povrnitev iz katastrofalnih dogodkov ne testirajo redno, okoli 40% vprašanih pa to počne samo enkrat na leto. Pri Forresterju zato menijo, da večina data centrov v primeru katastrofe najbrž ne bi mogla zagotoviti IT storitev ali pa bi bile te vzpostavljene daleč prepozno za nemoteno delovanje storitev v podjetjih, ki slonijo na pravočasnem in pravilnem pretoku podatkov.
Na drugi strani je vseeno nekaj spodbudnih novic, saj Forrester ocenjuje, da je okoli tretjina vprašanih dobro pripravljenih za katastrofe, tako tiste naravne, kot tudi morebitne vojne ali teroristične napade. Pri Forresterju menijo, da je razloge za razmeroma slabo pripravljenost na katastrofe moč iskati v številnih dejavnikih. Marsikje postopkov za povrnitev stanja ne testirajo redno, ker bi to pomenilo poseg ali celo zaustavitev ključnih aplikacij, tako zaradi zgradbe programov kot siceršnje infrastrukture. IT upravitelji marsikje ne uspejo zagotoviti ustreznih sredstev za izvajanje takih načrtov, kar je pogosto posledica nerazumevanja tveganj vodstev v podjetjih. Pogosto si IT managerji tudi slabo predstavljajo, kaj lahko naredijo z rezervnimi lokacijami. Marsikdo po nepotrebne poenostavlja, da bi bila rezervna lokacija večinoma neizkoriščena, medtem ko današnje tehnologije omogočajo rabo tovrstne infrastrukture za porazdelitev bremena.