Ponosni smo na svoj najsodobnejši in najnaprednejši podatkovni center v regiji
Adrian Ježina, predsednik poslovodstva družbe Telemach, si veliko obeta od novozgrajenega podatkovnega centra, ki deluje na slovenskih tleh, a ima tudi izrazito regijsko poslanstvo.
Telemach je zgradil ogromen podatkovni center. Kakšno je njegovo poslanstvo?
Naš podatkovni center je tekom nastanka že zamenjal poslanstvo. Prvotno smo ga načrtovali le za lastne potrebe, ki so na račun hitre rasti fiksne in mobilne telefonije narekovale potrebo po večjih zmogljivostih, nato pa smo načrte še bistveno povečali. S selitvijo na novo lokacijo in z rastjo obsega poslovanja podjetja Telemach in regijskih družb v poslovni skupini United Group, ki ji pripadamo, smo se odločili, da postavimo kar najsodobnejši podatkovni center. Zgradili smo ogromen podatkovni center, ki zagotavlja storitve po najvišjih mednarodnih standardih skupini United Group kot tudi zunanjim, primarno poslovnim partnerjem, ki jim potrebujejo.
Radi se pohvalite, da imate trenutno najsodobnejši podatkovni center v državi. Kako upravičite to?
Že samo dejstvo, da je center zgrajen in opremljen z najnovejšimi tehnologijami, dostopnimi v letu 2019, in v skladu z najzahtevnejšimi mednarodnimi standardi, ga postavlja v položaj najsodobnejšega in najnaprednejšega na našem prostoru. V 840 kvadratnih metrov velikem podatkovnem centru je vgrajena najsodobnejša IKT-oprema, s katero upravljajo največji strokovnjaki na področju IKT. Z njim nudimo vrhunske storitve in zagotavljamo varnost. Center je zgrajen modularno, kar omogoča prilagodljivost, hitre spremembe in razširitve.
Glede na to, da so zmogljivosti in prostor v vašem centru na voljo tudi drugim podjetjem, kakšnih strank si želite?
Podatkovni center je zasnovan za nudenje IKT-storitev na najvišji ravni tudi izjemno velikim strankam. Imel sem priložnost videti Facebookov podatkovni center – lahko rečem, da je kakovost opreme primerljiva. Ciljamo na poslovne stranke iz vseh panog. Tudi če pride do nas stranka, ki želi prostor s posebnimi varnostnimi zahtevami in protokoli, ji to lahko nudimo. Imamo še prostih kapacitet za dodatno razširitev centra, ki smo jih predvideli prav za tovrstne potrebe.
Telekomunikacijski ponudniki v svetu prav tako gradijo ogromne podatkovne centre in hkrati postajajo ponudniki storitev IT. Mar takšen scenarij velja tudi za Telemach? Se podjetje podaja med ponudnike IT-storitev iz oblaka?
Na področju IT imamo velikopotezne načrte. S podatkovnim centrom, ki sedaj predstavlja del nabora naših storitev za segment B2B, smo zaokrožili ponudbo naših storitev. Storitve v oblaku so vse bolj priljubljene. Infrastrukturni del storitev omogoča še ogromno prostora za rast, saj bodo podjetja vse pogosteje svoja IT-okolja selila v oblake oziroma podatkovne centre specializiranih ponudnikov, saj iščejo stabilnost in kakovost. Z vidika obsega se težko primerjamo z največjimi operaterji na svetu, po drugi strani je naša prednost poznavanje lokalne zakonodaje in jezika, imamo ljudi na terenu, kar je velika prednost pri številnih storitvah.
S katerimi argumenti prepričate stranke, da je vaš center najboljše mesto za njihovo IT-okolje?
Zavedati se moramo, da govorimo o ogromni količini zaupnih podatkov, občutljive narave, s katerimi je potrebno ravnati zelo pazljivo. Zato je pomembno predvsem zagotavljanje zanesljivega delovanja storitev, odzivni čas v primeru težav, statistiko reševanja težav, različna jamstva itd. Prav vsega naštetega so deležne tudi naše stranke iz segmenta B2B, saj z njimi gradimo zaupanja vreden odnos. Pokažemo jim, kako skrbimo za infrastrukturo, in jim pojasnimo, da je to srce našega poslovanja, zato z njo ravnamo kar se da skrbno. Včasih smo v podobni vlogi kot sodnik v nogometu – če ga na tekmi sploh ne opaziš, je odlično opravil svoje delo. Tako namreč tudi mi zagotavljamo, da vse deluje, podjetja pa nemoteno opravljajo svoje delo. V zadnjem letu smo poslovanje dvignili na izjemno visoko raven, ki jo ne samo vzdržujemo temveč tudi nadgrajujemo.
Katere so vaše ključne konkurenčne prednosti?
Najmočnejši smo zato, ker delujemo kot t. i. ravna organizacija. Krasita nas hitro odločanje in visoka prilagodljivost. Usmerjeni smo k uporabnikom, želimo razumeti njihove potrebe in jim ugoditi. Vseeno pa se zavedamo svojih sposobnosti, zato vključujemo tudi partnerje in sistemske integratorje. Vsega namreč ne želimo delati sami. Zagovarjamo tezo, da naj vsak specialist počne tisto, v čemer je najboljši. V kolikor velika stranka ali projekt od nas zahteva povsem nova ali ozko specializirana znanja, lahko s partnerji oblikujemo tudi konzorcij rešitev.
Kako skrbite za varnost?
Podatkovni center je na področju varnosti in zanesljivosti zgrajen po najvišjih svetovnih standardih. Vsaka soba predstavlja svoj požarni sektor – v vseh telekomunikacijskih in energetskih sobah je vgrajena aktivna požarna zaščita, za morebitno gašenje se uporablja plin, ki zagotavlja, da v primeru uporabe ne pride do poškodbe aktivne opreme. Za potrebe po rezervnem električnem napajanju podatkovnega centra je postavljen dizelski agregat z 48-urno avtonomijo neprekinjenega delovanja. Vsaka soba predstavlja tudi svoj lovilni bazen v primeru izlitja vode hladilnega sistema. Nadzor na vseh napravah in ekosistemih v vsakem prostoru izvaja lastna nadzorno-tehnična služba, ki deluje neprekinjeno. V primeru kakršnekoli anomalije je alarm sprožen v realnem času. V podatkovnem centru sta stalno prisotni tudi tehnična posadka in varnostna služba.