Objavljeno: 18.2.2002

Ponovna rast uporabe interneta v Sloveniji

Projekt Raba interneta v Sloveniji (RIS), ki že od leta 1995 poteka pod okriljem Fakultete za družbene vede v Ljubljani, je objavil rezultate zadnje, doslej najobsežnejše spletne ankete o trendih uporabe interneta v Sloveniji RIS2001.

Anketa je potekala lansko poletje, pri organizaciji pa so sodelovala vsa podjetja, ki se ukvarjajo z oglaševanjem preko spleta. Tako je bila reklamna pasica z vabilom k anketi prikazana na večini slovenskih spletnih strani, po ocenah organizatorjev okrog 10 milijonov krat. Na anketna vprašanja je odgovarjalo 14.400 uporabnikov interneta, kar je dokaj reprezentančen vzorec. Glede na dejstvo, da po ocenah RIS-a v Sloveniji obstaja okrog 450 tisoč uporabnikov interneta, predstavljajo anketiranci okrog poltretji odstotek vseh uporabnikov.

Lanska anketa je bila zastavljena podobno kot tista iz leta 1998, zaradi česar so tudi rezultati primerljivi. Po ugotovitvah ankete se je v treh letih povečalo število vsakodnevnih uporabnikov interneta iz 47 na 56 odstotkov. Za odstotek, na polovico, se je povečalo število anketirancev, ki imajo osnovni dostop do interneta doma. Pri tem jih 53 odstotkov dostopa do interneta preko navadnega analognega modema, preko ISDN četrtina, kar 12 odstotkov anketiranih pa dostopa preko omrežij kabelskih operaterjev. Anketiranci uporabljajo internet največ za osebne interese in iskanje splošnih informacij, nekoliko manj za poslovne potrebe in za raziskovalno delo.

Posebej zanimivi so rezultati glede nakupovanja preko spleta, ki so pokazali, da je v zadnjem letu 24 odstotkov anketirancev opravilo nakup preko spleta v kateri izmed slovenskih spletnih trgovin, medtem ko je tako odgovorilo samo 14 odstotkov anketiranih pred tremi leti. Hkrati s povečanjem števila kupcev v slovenskih spletnih trgovinah, pa je upadlo število kupcev v tujih, saj je take nakupe opravilo 22 odstotkov anketiranih, leta 1998 pa 24 odstotkov. Anketirance bi pri spletnih nakupih najbolj zanimale rezervacije potovanj in nakupi vstopnic za prireditve ter seveda knjige in glasbene plošče.

Glede elektronskega poslovanja se po popularnosti daleč pred nakupovanjem preko spleta, za katerega se zanima 45 odstotkov anketiranih, nahajata elektronsko bančništvo, za katerega se zanima kar 75 odstotkov anketiranih, uporablja pa ga 45 odstotkov in predvsem opravljanje upravno-administrativnih zadev, kar bi uporabljalo kar 90 odstotkov anketiranih.

Pri internetu v Sloveniji pa večino uporabnikov še vedno najbolj motijo visoki stroški tekoče porabe, počasnost dostopa in premalo število zanimivih vsebin v slovenščini. Polovica anketirancev meni, da internet nudi možnost za boljši gospodarski razvoj Slovenije, vendar jih je več kot polovica hkrati tudi mnenja, da država ni dovolj dobro poskrbela za razvoj interneta. Zanimivo je tudi dejstvo, da ima kar polovica anketirancev mnenje, da Microsoftov monopol ogroža optimalen razvoj računalništva, hkrati pa ima dobro mnenje o podjetju kar 40 odstotkov anketiranih. Za primerjavo; kar tri četrtine anketirancev meni, da Telekomov monopolni položaj ogroža optimalen razvoj interneta, dobro mnenje o podjetju pa ima le 14 odstotkov vprašanih.

http://www.ris.org

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji