Premik na področju učbenikov
Po večnih težavah z učbeniki, ki so prisotne v naših osnovnih šolah, se kot kaže končno nekaj dogaja v pozitivno smer. Založba DZS je ustvarila prvi elektronski učbenik, ki bo dobil uradno potrdilo s strani pristojnih organov, povrh vsega pa bo brezplačno dostopen, ob upoštevanju licence Creative Commons (CC). Učbenik za spoznavanje okolja v prvih treh razredih osnovne šole je prvi izmed okoli 150 drugih gradiv za različne predmete, ki nastajajo v okviru projekta e-šolstvo.
Tega z denarnimi sredstvi podpira evropski sklad, zaradi tega pa tudi založniki in avtorji za uporabo ne zaračunavajo stroškov končnim uporabnikom. Na razpisih je bilo za razvoj tega gradiva in izobraževanje učiteljev namenjenih okoli 170.000 evrov. Gre za pilotski primer, v katerem se nadomestilo za razvoj spletnega gradiva obračuna v enkratnem znesku, čeprav v Evropi poznamo tudi alternativni način obračuna z letno ali mesečno uporabnino, ki bi ga raje videli tudi sami založniki. Država, oziroma ministrstvo za šolstvo, pa zagovarja predvsem brezplačni dostop za končne uporabnike.
V Sloveniji s tovrstnimi šolskimi gradivi že nekoliko zaostajamo, zlasti z vidika prihodnjih projektov in virov financiranja iz evropskih sredstev. Gradivo za spoznavanje okolja je začelo nastajati pred tremi leti (s tretjim razredom), po podatkih pa si ga je doslej ogledalo 60.000 uporabnikov. Učbenik vključuje številne večpredstavne elemente, kot so animacije, videoposnetki, zvočni zapisi in fotografije, česar v klasičnih učbenikih sploh ni mogoče zagotoviti.
Zdaj, ko smo prebili led na tem področju, ostaja še vedno odprto vprašanje, kako zagotoviti enakopraven dostop do elektronskega gradiva za vse učence. Medtem, ko je je veliko razredov in knjižnic opremljenih z računalniki, so še vedno izjeme, prav tako pa osnovnošolci doma nimajo vselej zagotovljene možnosti dostopa do gradiva, kot njihovi vrstniki z računalniki. Najbrž mora Slovenija tu narediti še en korak naprej.